Frågor om bromsar till Straightaxel konvertering på min 64 splitbuss.
Har nu fått tag på en 1500 växellåda som jag ska ha till SA konvertering...
Kommer att köra med 15 tums original wide five bubblafälgar med 165-65/15 däck och vill få lite koll på bad jag ska välja för bromsar.
Listar lite olika funderingar nedan. Svara gärna med era funderingar.
**Handbromsvajer, använda original med en förlängare ca 10 cm till höljet.
** Typ 3 bromstrummor wide 5 och bromsar. Svårt att hitta dessa trummor...
** Typ 1 bromsar och trummor wide 5 och en distansbricka mellan trumma och mutter.
** använda original 4 bultade bromsar från 1500 lådan och spacer från 4 bult till fembult wide 5. Är det risk att det tar i skärmkanterna med spacer?
Finns det risk att dessa fälgar tar i svärden så spacer ändå behövs?
Vilken väg man än väljer antar jag att man måste ha komplett från samma bromsar, sköldar, backar, hjulcylindrar och trummor.
Ni som gjort detta, vad har ni använt?
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21