1

Hej.. då jag tappat bort nyckeln till min 1302 från 72 läste jag mig fram till att man kan ta loss ett dörrhandtag och på det sättet få fram ett nummer och slipa en ny nyckel från det.
Men... nu har jag höger dörrhandtag isärplockat framför mig. Ser dock inte något nummer förutom på själva handtaget vid klacken till skruvfästet.(inringat) Är det detta nummer som ska användas eller finns det något som jag inte ser?

Post's attachments

Attachment icon 20240924_103301.jpg 551.69 kb, 26 downloads since 2024-09-24 

2

Japp det är coden

T2b taigagrön ´77

3

Tack.. åker till  bra lås med den och hör om han fixar det..

4

Det gick ju bra.. fick en nyckel. Men.. den passar ju dörrarna.. inte till töndningslåset tyvärr

5

Hoppas jag inte fördärvade för mycket nu. Men jag lyckades till slut få ur låskolven till tändningslåset efter lite om och men..
Där stod samma nr som på dörrlåsen. Men en annan bokstav bara .. nytt försök med nyckelsmeden till veckan.

6

VW historikerna har säkert leverans kortet till din VW, där står bl.a. nyckelnummer och massa andra intressanta data. Mvh

1303 LS-1974 1302-1972

7

Hej.. Får se om jag hittar vw historikerna . Numret som skulle funka på tändningslåset gick att slipa efter så nyckeln gick i tänningslåset men det gick ej att vrida.. fick betala 70 kr för 3 st nyckel ämnen och en timmas arbete..

8

Hej igen! vwhk.se

1303 LS-1974 1302-1972

9

Nu var det jag igen.. plockade isär tändningslåset och gjorde om det så nyckeln till dörrlåset även passar i tändningslåset..  ICQ/bp  :