Efter 10 års dvala är det dags att göra ett ryck med ghian. Karossen är lossad men jag misstänker att den kan vara svetsad på ett par ställen.
Jag har inte gjort någon body off tidigare så jag skulle behöva lite tips om vad jag bör, och framförallt, vad jag inte bör göra före och efter lyftet.
- Dörrar i eller ur?
- Glas i eller ur?
- Är sågbockar modell större ok att vila på?
- Håller stötfångarfästena i karossen om man skruvar fast ett par skenor som den får vila på?
- Är ghiakarossen tyngre än en bubblakaross?
Vill helst lämna glaset i, men jag vet inte om det kommer att bli spänningar i det så det spricker när man lyfter av karossen. I övrigt är motor, tank, säten och övrig inredning urplockad samt passagerardörren.
Alla tips och råd mottages tacksamt :-)
/Magnus
Typ1 Bubbla-66


och den verkar släppa ok i framkant. Bak verkar det dock vara lite mer motstånd, men jag skall se om jag kan lyfta bit för bit och se om det lossar.
Så fönstren får sitta kvar så länge det inte finns risk för att de spricker.
