Hej alla glad. Jag vart med ett lite projekt i somras.
Det blev en 68ans bubbla 1500 men med en 1300cc i med trimco insug, weber och ormbo, lite sänkt och andra fälgar.
bilen var i delar och inte helt komplett. den hade dessutom inte besiktigad sedan 2003-09
Jag började med att svetsa en del golv samt laga och skruva på skärmar och lyktor sen fixades det lite lyse samt byte bromljuskontakten, sen så lånade jag baksätet från från min 1303s.
Kasta glad ihågen i min nyrengjorda tank och fyllde på bensin och tog en provtur. Senare på kvällen när jag skulle jag byta returfjädern till bromspedalen så luktade det sjukt mycket soppa....
ja tydligen så svettades röret innen i tunneln rätt mycket soppa så fick dra nytt koppar rör lite snabbt bredvid tunneln vi vart väl klara vid 23 tiden och skulle ju besiktiga tidigt dagen efter (tack svedis)...
åkte till bilprovningen då den rullade så lätt hemma men kände på vägen att det började gå tungt.
Han på bilprovningen sa att den var som en tesla, själv bromsande. Fick några 2or på bla anliggande bromsar. hem och fixade dessa och åkte tillbaka någon dag senare och fick den besiktigad för evigt.
Lägger annons bilder
Framtids drömmar/planer finns det många....
1 2024-09-16 15:54:27 Senaste redigerad av nightmare (2024-10-25 23:22:38)
Bilen påväg hem
Bra jobbat, kan bli fränt de där.
4 2024-09-16 16:06:41 Senaste redigerad av nightmare (2024-09-17 07:05:08)
hemma, kolla den schysta solfilmen 
Bra jobbat, kan bli fränt de där.
tackar den är kul men lång väg kvar innan den är klar och ännu längre innan den är snygg
6 2024-09-16 16:12:16 Senaste redigerad av nightmare (2024-09-16 16:13:15)
tog en lite tur på midsommar mellan besiktningarna. här ser man även mitt snygga hopkok av tillfällig spegel. har använt något fäste som satt på och en original spegel med lite brickor som distans då original fästet inte funkade. kastade på lite äldre baklysen jag hade liggande samt lånade takräcket från 1303an
lyckades även få bilen förevigad av några under cruisingen på veteranbilensdag i nynäshamn
Jag gillar looken 
Snart med svart bälte i underredesmassa!
Jag gillar looken
Tack den är lagom råttig men vi får se vad framtiden har i sitt sköte, har mycket planer men får se vad man landar i
tog den till jobbet en dag efter semestern var lagom med köer in till sthlm den dagen
Vad är det för fälg du har vänster fram?
Vad är det för fälg du har vänster fram?
Slotsmag, bara någon som maskerat och målat lite kreativt någon gång. Har 4st totalt men något skrap på typ alla. Funderat på om man kan svetsa upp skadorna och slipa till dom så dom blir vettiga. Men framtiden får visa vad man orkar med. Jag har tyvärr inget garage att hålla på i då det är belamrat med min golf 2 med 1,8t motor i som det ska fixas med. Dock är garaget så litet att man knappt får plats när bilen är inne ändå...
Fick lite känsla av Riviera-fälgarna:)
vart med en till väska till taket
Löf skrev:Vad är det för fälg du har vänster fram?
Slotsmag, bara någon som maskerat och målat lite kreativt någon gång. Har 4st totalt men något skrap på typ alla. Funderat på om man kan svetsa upp skadorna och slipa till dom så dom blir vettiga. Men framtiden får visa vad man orkar med. Jag har tyvärr inget garage att hålla på i då det är belamrat med min golf 2 med 1,8t motor i som det ska fixas med. Dock är garaget så litet att man knappt får plats när bilen är inne ändå...
Aha, det såg onekligen ut som nåt udda och fränt på den första suddiga bilden, inget ont om slotmags, det är en klassiker, men det hade onekligen vart en frän fälg om den hade sett ut som den kreativa målningen...

några bilder till från cruising efter veteranbilens dag i Nynäshamn
gott ljud med detta 2,5" med 4 st perforerade plåtar insvetsade dock tyckte inte grannen det....
svetsade på en sportburk från biltema nu hör man allt som inte sitter fast istället 
tröttnade på att inte ha någon matta så provade att "göra" en egen
först vart det en mall sedan så klippte jag ur en bit ur en matta och efter det så tog jag en tändare och smälte kanten innan montering.
inte den bästa kanske men får duga nu
sista turen i år?
har plockat bort slottsmagen och slagit av alla däck nu så höstens sista projekt blir att kladda på lite ny färg och kränga på mina urdubbade däck på dom, det får duga till jag hittar vettiga 17" däck till dom fälgarna som sitter bak då dom är torrspruckan och 2 saknar däck.
17tummarna ska oxå få lite nyfärg dom med men underlättar ju om alla 4 är lösa tills dess....
Det där ser ut som min gamla bil
Jag lackade den i garaget och hade en uppsättning gamla mags som var skrapade och i allmänt tråkigt skick så dom fick sig lite färg dom också
Sålde den runt 94 typ
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
23 2024-10-18 22:39:50 Senaste redigerad av nightmare (2024-10-18 22:41:31)
Det där ser ut som min gamla bil
![]()
Jag lackade den i garaget och hade en uppsättning gamla mags som var skrapade och i allmänt tråkigt skick så dom fick sig lite färg dom också![]()
Sålde den runt 94 typ
Kul det kan nog stämma satt någon dekal i sidorutan om en träff i v-ås eller tuna, magsen är rätt slitna ena grovt skrapad men ska snyggas upp lite. Vet du vad som är gjort med maskin? Sitter en 1300dp med trimcoinsug och weber eller det kanske hänt efter din ägo?

90a T3 Doka oturbo
64a Typ1 2110cc turbo
25 2024-10-19 12:22:26 Senaste redigerad av Patte (2024-10-19 12:25:47)

90a T3 Doka oturbo
64a Typ1 2110cc turbo