Jag har en växellåda jag håller på med, den har en böjd kopplingsarm jag inte sett tidigare, jag har bara varit med om raka, alltså den kopplingsvajern sitter i.
Vilka modeller eller årsmodeller hade böjda armar?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Kopplingsarm
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag har en växellåda jag håller på med, den har en böjd kopplingsarm jag inte sett tidigare, jag har bara varit med om raka, alltså den kopplingsvajern sitter i.
Vilka modeller eller årsmodeller hade böjda armar?
61-62
Dom låderna har kullager på pinjonglagret som ersättes med koniskt rulllager senare
Om du mäter länden på armen är den kortare
Jag är på samma ställe som Sphinx tidigare.
Byter en låda med böjd kopplingsarm(61-62 då) mot en nyare med rak arm. Nått jag ska tänka på? Vill jag ha en rak arm, eller böjd? Varför skiljer det?
Bilen det ska i är från 57, så det stämmer endå inte
Funderar... är det avhängigt med utväxlingen på pedalstället..
Kan vill man byta arm?
Jag är på samma ställe som Sphinx tidigare.
Byter en låda med böjd kopplingsarm(61-62 då) mot en nyare med rak arm. Nått jag ska tänka på? Vill jag ha en rak arm, eller böjd? Varför skiljer det?
Bilen det ska i är från 57, så det stämmer endå inte
Från början var det ett grafit uttrampnings lager ersattes av kullager
Varför byta till den sämsta tunnellådan
Varför lägga ned kraft på byta arm om det inte är rätt för solfjäder koppling som är den längsta som kom 71 för att man inte skall gå över centrumet så den går sönder av lång slagländ av en kort arm ( även detta finns det ett service meddelande om detta i VWs verkstads bok Detta gjordes på servicen vag om bilen var där
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Kopplingsarm
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.