1

Hej alla!!
Det är såhär att jag skulle behöva lite tips på vad det kan vara för fel på min bubbla från 1971!

Blev ägare till bilen under hösten som var och då hade den ingen tomgång alls, hittade fort igensatt lågfartsmunstycke och vipps så hade den tomgång igen men efter detta märkte jag felet som jag nu behöver hjälp med!
Från tomgång om jag ger ungefär 1/4 gas så finns det ingen kraft och bilen sluddrar och stannar, I min värd låter det som att den ej får bränsle! Ny 98 oktan i tanken.

Förgasaren heter SOLEX 31PICT-3 bestyckning enligt följande:  Huvudmunstycke 130 Lågfart 50,55 samt vet ej vad den heter men "Luft" 110
Förgasaren har jag haft in under vintern och "renoverat samt rengjort" köpte ett kitt med packningar och dylikt. Men till min förvåning så kvarstår problemet,
Jag har sedan dess bytt brytare, fördelarlock, kondensator samt ställt tändningen men problemet kvarstår. Har kontrollerat att acc pumpen gör som den ska skickar en stadig stråle med bränsle ner i gasaren vid pådrag har även provat ställa upp dess inställning utan att hjälpa problemet. Har sprayat runt gasare för att hitta vakuum läckagee utan att hitta något.  ICQ/bw
Bilen tänder på alla cylindrar, har kontrollerat tändstift samt gapet på dessa.
Har även mätt upp bränslenivå i flottörhus och detta var ok.
Choken fungerar så gott som jag förstår, problemet kvarstår även med choken urkopplad
Tomgångstopp klickar vid tändning till samt håller pistongen

Bilen går bra på tomgång samt när man ger närmare full gas så kommer man upp i varven.
Men då detta är väldigt störande så skulle jag verkligen uppskatta all hjälp samt tips  ICQ/bc  ICQ/bh

2

Hej Davee.

Intressant tråd. Har du löst problemet? Inget enda svar här... ?

Mvh / Peter

3

Hej! Problemet är löst, blev byte av förgasare  ICQ/ay

Mvh David

4

Davee skrev:

Hej! Problemet är löst, blev byte av förgasare  ICQ/ay

Mvh David

Grattis. Och tack för  info. Har eventuellt liknande, nämligen.