1

Inhandlade 2 spjällhus på blocket som salufördes som weber 48 dcoe. Finns det passande insug för att få dom att passa på vw typ 1 dubbelport?
Dom är väldigt lika dom i länken.
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sp … coe-2.html

Arvika

2

Oloff skrev:

Inhandlade 2 spjällhus på blocket som salufördes som weber 48 dcoe. Finns det passande insug för att få dom att passa på vw typ 1 dubbelport?
Dom är väldigt lika dom i länken.
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sp … coe-2.html

Har för mig det är annan hålbild på DCOE 
Då får man typ gå in på MISABs hemsida se var hålbliden är i mm sen får man se vad IDF hålbliden är ( den är närmast 90 i CC ) IDA är helt fel 120 mm cc på dom
Hoppas du vet hur jäkla stora 48 mm spjällhus är Räcker långt över 300 motor Hk   Vi har tagit ut 290 Hk med 44 mm halsring på bromsbänken hos JPM
Att stirra sig blind på spjäll storlek  är väldigt lätt men om man har en förgasare som är 48 mm är helt annan  sak Där sitter halsring och spridare i vägen   Typ 38 mm halsring sen en spridare som ger bränslet Om man räknar på hål arian så är det  runt 36 mm som luften kan flöda igenom även om det är en 48 mm förgasare
Jag skulle sälja vidare sen gå in på Kl klicka in dessa https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sp … m-idf.html
Så vidare du inte skall köra racing och aldrig ha varv talet under 5000 då är det stora saker som gäller
Men på gatan är väldigt jobbigt köra med stora saker  Vi har till o med satt in halsringar i förstora spjällhus Men då får man ha tillgång till en bromsbänk / rullande landsväg
Ja har också försökt med förstora  stora saker
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Nej hade inte en aning att dom var alldeles för stora. Dom råkade vara på hemma plan så slog till. Är ingen racer så blir till att avyttra.

Om vi leker med tanken att dom förblir osålda, hur skulle det funka att göra en adapter och montera ett spjällhus i centrum?  Blir det kaos eller skulle det kunna fungera..?

Arvika

4

Oloff skrev:

Nej hade inte en aning att dom var alldeles för stora. Dom råkade vara på hemma plan så slog till. Är ingen racer så blir till att avyttra.

Om vi leker med tanken att dom förblir osålda, hur skulle det funka att göra en adapter och montera ett spjällhus i centrum?  Blir det kaos eller skulle det kunna fungera..?

Det går jättebra men även om det är en st så är det för stort
Man man tänker efter två gånger   En 1600 halsring är 25,5 mm som Standar  Byter man till två Idf 40 så har man runt 26mm för dom skall gå gott
Då blir 48 mm väldigt stort även med två hål
När man beräknar förgasare eller spjäll hus är det arian som hålet är på minsta punkt (förgasare =halsring )
Om du skulle öppna spjället 15% så har man lika mycket luft som fullt öppet på en Solex 34a
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Spjällhusen avyttrade.
Vad är mest lämpligast för mig som vill bygga insprut i första hand med orginal motor. Eventuellt  längre fram lättare trimning.
Åker en baja bug varvar inte högt.

Singel spjällhus (storlek?)
1st som du länkar till högre upp?
2st som du länkar till högre upp?

Arvika

6

Allt beror på hur vilket varvtal som prylana skall gå på
lättast är ett mitt planerad spjäll hus  runt 30 mm och spridarna på insugsböjana  för bästa körbarhet
Vet inte om du har hört talas om Mario Velotta jr som har The Dub Shop 
Mario har har kört motorer i bromsbänken o tagit fram saker för gat bruk
Där finns massor av info   
Så har vi det med insprutnins systemet  även där finns det fallgropar Framför allt på hur lätt arbetade dom är
Att punda ihop något utan ha mycket info  är ofta tre dubbla arbetet mot köpa ett färdigt som fungerar och är lätt att förstå 
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke