1

Någon som kan förklara detta? Jag har bensintillförsel, jag har ny tändspole, ny kondensator, kollat brytarspetsar, tändstift, tändkablar, ventilspel, alla vacumslangar bytta... lika förb.... smäller det i förgasaren vid insuget.

En liten detalj jag inte förstår är den här pluggen som sitter fram på förgasarna, org. solex dubbla, ska de vara öppna i de små hålen i mitten? Här är det inte luftpassage nu.

Den gick jättebra i ca 10-15 mil innan den plötsligt gick sämre och sämre och till sist gav upp på E4:an....

https://youtu.be/2W5yFnN7qFE?si=2HEa_nY3WUXvParX

Post's attachments

2024-08-27 19.30.26.jpg, 109.68 kb, 479 x 800
2024-08-27 19.30.26.jpg 109.68 kb, 51 downloads since 2024-08-27 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

2

Hej, den lilla pluggen är en termostat som ger mer bränsle vid kallstart. Vid dryga 20c ska den öppna, om den inte gör det kan man fila av ända vid gängan och dra ut fjäder och en liten kula.
Den ger då 0,6cc bränsle annars 1,6cc.

3

Buzen skrev:

Hej, den lilla pluggen är en termostat som ger mer bränsle vid kallstart. Vid dryga 20c ska den öppna, om den inte gör det kan man fila av ända vid gängan och dra ut fjäder och en liten kula.
Den ger då 0,6cc bränsle annars 1,6cc.

ICQ/bv

En fenomenal lektion, tackar!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss