Eklund skrev:Efter att jag köpte min 411 1969 i höstas o sen upptäckt att de är en ganska ovanlig bil o att de för nått år sedan fanns 15 st i registret ( en vet jag blev exporterad ) sen upptäckte jag också att de är en tidig bil därför började jag kolla chassi nr på 411 från 1969 o hittills är de bara en som varit tidigare än min : idag upptäckte jag en som hade ett mycket lägre chassi nr än de jag hittat hittills BFY 243 Tyvärr verkar de som Sveriges absolut tidigaste 411 skrotades i November 2021
Lite nyfiken, hur ser bilen ut som du köpte? Jag sålde en -69 för några år sedan som var bra tidig. Har för mig att den var tillverkad i september-oktober 1968, eventuellt augusti. En mörkblå tvådörrars med taklucka och några ytterligare options om jag förstått rätt. Han som köpte den av mig trodde att det hade varit en tidig demobil, därav den extra utrustningen.
Hade en till vit -70 tvådörrars som såldes bort i höstas.
Och så blev det med den 411 drömmen men som vanligt för dom flesta har det kommit annat emellan.
Men motorn som var tänkt att stoppas i sjuttian finns kvar men nu som typ1 konverterad men det blir inget att slänga in i femtiorna så få se om något passande dyker upp i framtiden.
Typ 1, oktober -50 L11, orginal Jämtlandsbil i orört bruksskick. Typ 1, juni -50 L11, under genomgång.