1

Hej!

Det började med att jag inte kunde få ur vxl 3 och 1 (dra spaken bakåt) idag när jag öppnade luckan under sätet, ser jag att ovansidan på länkaget legat emot något. Ser då ganska snabbt att själva axeln fastnar i plåtkanten på luckan, alltså en liten kant framför själva klon med gummi fastnar i karossen när man för spaken framåt. Om jag med lätt kraft trycker axeln neråt gåt den fritt men detta borde väl innebära att gummina som håller lådan och motorn är slut, så att den liksom hänger av sig egen vikt, eller tänker jag fel?

2

Felskruvat eller trasiga motor/växellådsfästen blir min gissning utan att ha mer input.

Inga missljud eller vibrationer om du provar att starta på 2-ans vxl?

3

Nej jag kan starta den på tvåan och dra ut innan jag lägger den i fyran sen.

4

Du kan krypa under bilen se hur främre fästet ser ut
Sen får man ta något man kan bryta med Skall inte gå att lyfta främre fästet
När det är så får man lyfta ut maskin  sen börjar man med lossar bakre kuddarna (4st M8) sen dom främre M10  och reglaget
Så drar man bak lådan typ 5 cm så går det att ta bort främre fästet  När man är igång byter man alla 3 fästena

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

En av mina vänner (Reine) har en 66'a som varit rullad (nytt tak monterat), han hade lite växelproblem, på den var problemet att noskonen på växellådan var spräck....

Vet inte hur vanligt detta är så just saying!

/S