Med risk för bli idiotförklarad, men vilka stift ska man ha? 1302 S 1971, 1500motor.
Fanns ju en uppsjö att välja på
https://vwcustomspeed.com/kategori/Tandstift
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Tändstift
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Med risk för bli idiotförklarad, men vilka stift ska man ha? 1302 S 1971, 1500motor.
Fanns ju en uppsjö att välja på
https://vwcustomspeed.com/kategori/Tandstift
Bosch använder jag. Undvik skit som Denso och NGK. Det är vad jag tycker. Det finns andra åsikter i frågan.
Bosch använder jag. Undvik skit som Denso och NGK. Det är vad jag tycker. Det finns andra åsikter i frågan.
Fanns ju en en uppsjö med modeller? Är de B5HS som gäller om motorn får anses vara otrimmad?
Det med tändstift är som olja man har favoriter
De viktiga är man har rätt värme tal
NGK nr är 5 på en std Vw gamla Bosch 145 i värme tal En annan sak är viktig vad är det för avstånd på mellan båge o elektrod
( detta är viktigt så det orkar bli en gnista på stiftet )
Många klagar på det ena eller andra fabrikatet är kassa Men skull inte på stiftet för två saker kan döda stift Ett dåligt tändsystem med för lite Volt till stiften eller Olja i förbräningsrummet då klagar man på det ena eller andra
Jag har också en åsikt på stift men det är inte relevant här Som grundar sig på kvalitet Köper man 100 st och 40% fungerar PÅ det fabrikatet tröttnade vi började testa dom i rigg
Det med tändstift är som olja man har favoriter
NGK nr är 5 på en std Vw gamla Bosch 145 i värme tal En annan sak är viktig vad är det för avstånd på mellan båge o elektrod
Många klagar på det ena eller andra fabrikatet är kassa Men skull inte på stiftet för två saker kan döda stift Ett dåligt tändsystem med för lite Volt till stiften eller Olja i förbräningsrummet då klagar man på det ena eller andra
Jag har också en åsikt på stift men det är inte relevant här Som grundar sig på kvalitet Köper man 100 st och 40% fungerar PÅ det fabrikatet tröttnade vi började testa dom i rigg
Please bara säg vad jag borde beställa, newbie i vw världen.
PPRMicke skrev:Det med tändstift är som olja man har favoriter
Jag har också en åsikt på stift men det är inte relevant här Som grundar sig på kvalitet Köper man 100 st och 40% fungerar PÅ det fabrikatet tröttnade vi började testa dom i riggPlease bara säg vad jag borde beställa, newbie i vw världen.
Dom som stickan hatar = NGK och Denso med svart text skall det vara på stiftet
Om det är blå är det resistor in byggt i dom
Att NGK har fått dåligt rykte är att ett bildels företag sålde kopior ( ja det är jätte vanligt med kina kopior på stift )
viktorbarje skrev:PPRMicke skrev:Det med tändstift är som olja man har favoriter
Jag har också en åsikt på stift men det är inte relevant här Som grundar sig på kvalitet Köper man 100 st och 40% fungerar PÅ det fabrikatet tröttnade vi började testa dom i riggPlease bara säg vad jag borde beställa, newbie i vw världen.
Dom som stickan hatar = NGK och Denso med svart text skall det vara på stiftet
Om det är blå är det resistor in byggt i dom
Att NGK har fått dåligt rykte är att ett bildels företag sålde kopior ( ja det är jätte vanligt med kina kopior på stift )
Igen, tusen tusen tack!
Beställde från https://www.classicvw.se/index.php
Men är de inte svart text då så får jag väl skicka tillbaka de. 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Tändstift
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.