En riktigt tjusig VW originalsvets ifrån 1975
Jag har alltid velat ha en taklåda bak i bussen och nu var rätt läge att börja bygga lite mallar när bussen är ren invändigt
Började lite grovt med en mall av kraftig kartong
Sen bockade jag fästvinklar i 3mm aluminium och gjorde en halv mall av en snutt träskiva för att få till bakre delen med urkapen för gångjärnen
Och när jag var nöjd med urkapen så kapade jag till en skiva med de mått jag tänkt ha på lådan
Plåtskruvarna var bara temporära, nu är det svetsade M5 muttrar som ska hålla upp lådan sen när den blir klar.
Kan inte göra färdigt lådan innan innertaket är på plats, misstänker att jag får krympa mallen lite för att de ska passa bra mot innertaket
Listen till framrutan såg allt annat än fin ut så jag hade räknat med att de skulle vara helt sönderrostat, men jag hade tur och behövde bara byta en pytte liten bit
När jag monterade Twingo taket för många år sedan så kapade jag av balken i taket, fixade ett vad jag trodde bra avslut på balken men det visade sig inte räcka till då de syntes en kant genom innertaket.
Nu är den xxx´ade delen bortskuren och svetsad så hoppas det blir bättre nu....
Gardinvajrarna fäste jag upp med Molly skruvar, de slipade jag bort och svetsade i muttrar istället
Så jävla trångt med kablarna bak vid motorn så hålsågade ett större hål för enkelhetensskull
Jag brukar försöka lacka epoxy utomhus för att slippa trängseln i garaget, men när det är 20 minusgrader ute så blev det till att hänga upp presenningar och bygga lackbox i garaget