Fikk akkurat vite om en komplett, tidlig oval som står på en låve og venter på besøk fra meg.. 
1,151 2011-09-10 15:55:41
1,152 2011-09-10 19:37:19
Har idag lärt mej att man inte ska fråga priser på marknad när börsenn är tom. Det verkar som alla missade den dära fyrkantiga SWF glasburken med lock för 100:- på Ekebyboda idag...
1,153 2011-09-11 17:15:42
Sitter och läser här. Detta till min mans stora förtret. Han är Boxervilleaddict och jag har eventuellt planer på att bli en också... Till saken hör att vi bara har en dator.
1,154 2011-09-11 17:32:09
Det går inte, du kan inte stoppa hans dagliga intag då vet man ju inte vad som kan hända.(han kan ju okynnesköpa en till vw) Skaffa en till snabbt

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
1,155 2011-09-11 18:10:32 Senaste redigerad av Ivars (2011-09-11 18:11:27)
Jag skulle ha diskat och dammsugit idag men ingenting av det har blivit gjort
Ingenting annat heller för den delen utan istället så har jag bara legat i soffan med laptopen på magen och överdoserat Boxerville...sjukt forum det här 
Men nu lär jag försöka masa mig iväg till tvättstugan så nåt "vettigt" blir gjort idag 
1,156 2011-09-11 18:16:00
Sitter och läser här. Detta till min mans stora förtret. Han är Boxervilleaddict och jag har eventuellt planer på att bli en också... Till saken hör att vi bara har en dator.
Det är väl lätt ordnat.. Skicka iväg gubben och hota med att om han inte kommer hem med en dator till så får han inget xxx på flera vec...

1,157 2011-09-11 19:09:48
sitter o försöker räckna ut hur stor nya motorn skall bli i liter
för att passa i rätt compclass med nya bilen när den blir klar,det betyder att man räcknar volym mot kg + ev överladd som ger mer kg 
1,158 2011-09-11 19:36:13
jäser efter mat.. har byggt staket i dag....
helt utan en enda gnutta vw..
inte bra.. iofs blir staketet bra.. slutade för små d..la bloood suckers intog min kropp
får väl fortsätta i morgon kqell
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
1,159 2011-09-11 21:03:14 Senaste redigerad av 25hpman (2011-09-11 21:05:39)
Jag drog till Pizza Hut nu ikväll, o på vägen tillbaka när jag passerar IKEA så kommer det upp ett rådjur med dödslängtan på vägen, jag kör på odågan som far i en vid båge över bilen o landar på vägen bakom mej. Satan, tänkte jag o tvärnitade. I med backen, o tillbaka i fullt ös. Jaha där ligger den o småsprallar. Va fan gör man?
Då jag hade verktyg i bilen tänkte jag på snickarhammaren, men valet föll på spaden istället. Där står jag mitt på vägen o drämmer till när en annan bil lyser upp scenen med med sina lampor...ridå!
En dam rullar ner rutan o undrar vad jag gör....syns inte det, frågar jag?
Du ringer väl polisen annars gör jag det, sa hon. Va fan, ser jag ut som en tjuvjägare? Som jagar råddjur med hyrbil för att sen slå ihjäl dem med en spade???
Damen kör iväg...o jag ringer till farbror Blå.
Bilen fick grillen o motorhuven ramponerade, jag fick en kall pizza o hårig spade. Suck. 
1,160 2011-09-11 21:07:55
Jag drog till Pizza Hut nu ikväll, o på vägen tillbaka när jag passerar IKEA så kommer det upp ett rådjur med dödslängtan på vägen, jag kör på odågan som far i en vid båge över bilen o landar på vägen bakom mej. Satan, tänkte jag o tvärnitade. I med backen, o tillbaka i fullt ös. Jaha där ligger den o småsprallar. Va fan gör man?
Då jag hade verktyg i bilen tänkte jag på snickarhammaren, men valet föll på spaden istället. Där står jag mitt på vägen o drämmer till när en annan bil lyser upp scenen med med sina lampor...ridå!
En dam rullar ner rutan o undrar vad jag gör....syns inte det, frågar jag?
Du ringer väl polisen annars gör jag det, sa hon. Va fan, ser jag ut som en tjuvjägare? Som jagar råddjur med hyrbil för att sen slå ihjäl dem med en spade???![]()
Damen kör iväg...o jag ringer till farbror Blå.Bilen fick grillen o motorhuven ramponerade, jag fick en kall pizza o hårig spade. Suck.
Usch.
Hatar håriga spadar. 
1,161 2011-09-11 21:20:06 Senaste redigerad av Ivars (2011-09-11 21:20:40)
Usch.
Hatar håriga spadar.
Hahahaha! Dagens bästa! 
25hpman: Tråkigt dock! 
1,162 2011-09-11 22:40:02 Senaste redigerad av Barndoor51 (2011-09-11 22:41:42)
Idag ringde väckarklockan 03.15 !
Ordern från Gurra var att möta honom kl 04.15 vid IKEA i Västerås för vidare färd mot Värmland för att där bärga ett panel-lik som han köpt osett.....!?
Spännande värre minst sagt
Vi hade sett på väderleksrapporten att det inte skulle komma någe nederbörd i området (Torsby) förrän runt 14.00 så det var bara att vara ute i god tid.
Det såg lovande ut ända tills vi kom fram till Torsby, och där öppnade sig himmlen! Och det visade sig att det regnat i princip hela natten!
Jaha! Bärga Bussvrak i störtregn är ju inte ens kul
Men att åkt 40 mil för att sen vända hem igen var ju ännu mindre kul.....
Väl framme vid bussen så visade det sig att det var en 65a panel i ett mycket och då menar jag i ett mycket gott skick
så det var bara att sätta igång att börja försöka byta hjul till några med luft i som vi hade med oss. Och döm om vår förvåning att det var inga som helst problem att lyfta bussen i original domkraftsfästen! När kunde man det senast på ett objekt som stått ute i minst 20år men troligen i 30...på gräs!
Bakändan på bussen var helt rensad på allt vad drivlina heter så vi var tvungna att anlita en traktor som kom o lyfte upp bakändan så vi kunde dra upp den till biltrailern.
Efter lite lirkande så kom bussen upp på kärran så vi kunde fortsätta till nästa mål att slakta en soltaksoval och en plitbagge på lite delar som låg nerknuffade i en ravin.
När de delarna var instuvade i skåpvagnen så blev det ett pizzabesök i Kil för att sedan passa på att besöka Mattias o hans urtrevliga 54a Barndoor.
Efter fika o rundtur så for vi efter Mattias för att kolla på ett Barndoor vrak som han hittat. Det visade sig att det var en tidig 51a Kleinbus!! Helt sjukt dålig men ändå
På vägen hem så skulle Gurra svänga in till åka fort grabbarna i Västerås för att hämta lite mer splitplåt som bara ansågs som barlast när kilona räknas i sekunder/meter.
Men nu är jag äntligen hemma efter en fantastiskt rolig dag i VW tecknet!! Puh vad man känner sig mör 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
1,163 2011-09-11 22:47:09
finns det bilder på dessa bravader.. och nu tänker jag inte på en hårig spade.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
1,164 2011-09-12 05:21:20
Ordern från Gurra var att möta honom kl 04.15 vid IKEA i Västerås för vidare färd mot Värmland för att där bärga ett panel-lik som han köpt osett.....!?
Spännande värre minst sagt![]()
Vi hade sett på väderleksrapporten att det inte skulle komma någe nederbörd i området (Torsby) förrän runt 14.00 så det var bara att vara ute i god tid.
Det såg lovande ut ända tills vi kom fram till Torsby, och där öppnade sig himmlen! Och det visade sig att det regnat i princip hela natten!
Jaha! Bärga Bussvrak i störtregn är ju inte ens kulMen att åkt 40 mil för att sen vända hem igen var ju ännu mindre kul.....
Väl framme vid bussen så visade det sig att det var en 65a panel i ett mycket och då menar jag i ett mycket gott skick
så det var bara att sätta igång att börja försöka byta hjul till några med luft i som vi hade med oss. Och döm om vår förvåning att det var inga som helst problem att lyfta bussen i original domkraftsfästen! När kunde man det senast på ett objekt som stått ute i minst 20år men troligen i 30...på gräs!
Bakändan på bussen var helt rensad på allt vad drivlina heter så vi var tvungna att anlita en traktor som kom o lyfte upp bakändan så vi kunde dra upp den till biltrailern.
Efter lite lirkande så kom bussen upp på kärran så vi kunde fortsätta till nästa mål att slakta en soltaksoval och en plitbagge på lite delar som låg nerknuffade i en ravin.När de delarna var instuvade i skåpvagnen så blev det ett pizzabesök i Kil för att sedan passa på att besöka Mattias o hans urtrevliga 54a Barndoor.
Efter fika o rundtur så for vi efter Mattias för att kolla på ett Barndoor vrak som han hittat. Det visade sig att det var en tidig 51a Kleinbus!! Helt sjukt dålig men ändå![]()
På vägen hem så skulle Gurra svänga in till åka fort grabbarna i Västerås för att hämta lite mer splitplåt som bara ansågs som barlast när kilona räknas i sekunder/meter.
Men nu är jag äntligen hemma efter en fantastiskt rolig dag i VW tecknet!! Puh vad man känner sig mör
En dag som en annan drömmer om. Inte avis nej nej 
1,165 2011-09-12 06:00:20
mår man bra, om man sitter på jobbet och surfar på blocket efter T3 "fyrkantsbussar" 
1,166 2011-09-12 08:35:00
Jaha! Bärga Bussvrak i störtregn är ju inte ens kulMen att åkt 40 mil för att sen vända hem igen var ju ännu mindre kul.....
Efter lite lirkande så kom bussen upp på kärran så vi kunde fortsätta till nästa mål att slakta en soltaksoval och en plitbagge på lite delar som låg nerknuffade i en ravin.När de delarna var instuvade i skåpvagnen så blev det ett pizzabesök i Kil för att sedan passa på att besöka Mattias o hans urtrevliga 54a Barndoor.
Efter fika o rundtur så for vi efter Mattias för att kolla på ett Barndoor vrak som han hittat. Det visade sig att det var en tidig 51a Kleinbus!! Helt sjukt dålig men ändå![]()
Kul utflykt o grattis Gurra till en schyst buss 
1,167 2011-09-12 09:06:14
mår man bra, om man sitter på jobbet och surfar på blocket efter T3 "fyrkantsbussar"
Eftersom du själv lyfter frågan så vet du nog svaret 
1,168 2011-09-12 09:07:40
Sitter på jobbet och har ont i ryggen efter att ha kalkat garageväggar 10 timmar i sträck igår. Att gå in i garaget är som att gå in i en kyrka nu 
1,169 2011-09-12 09:25:35
Sitter och är nöjd över att jag köpt en bil/buss/pickup som inte behöver helrenoveras.. 
1,170 2011-09-12 15:43:22
Sitter på jobbet och har ont i ryggen efter att ha kalkat garageväggar 10 timmar i sträck igår. Att gå in i garaget är som att gå in i en kyrka nu
Kanon, täta maskiner där inne så blir det otroligt lättstädat! 
1,171 2011-09-12 17:02:20
nizekustoms skrev:Sitter på jobbet och har ont i ryggen efter att ha kalkat garageväggar 10 timmar i sträck igår. Att gå in i garaget är som att gå in i en kyrka nu
Kanon, täta maskiner där inne så blir det otroligt lättstädat!
Ha ha... Ja jag hade inte så mycket val. Det var kalkat sedan innan och att ställa sig och börja tvätta ned väggarna gick bort... Lätt att underhålla dock 
1,172 2011-09-12 18:20:40
var det er jag mötte i karlskoga?.kom i en grå och beige bubbla.daniel
1,173 2011-09-12 21:02:06
Barndoor51 skrev:Idag ringde väckarklockan 03.15 !
var det er jag mötte i karlskoga?.kom i en grå och beige bubbla.daniel
Japp de vare! 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
1,174 2011-09-12 23:44:29
kom precis in efter ett pass i garaget, jobbandes lite tråkigt nog på bruks-golfen, skulle bromsa hårt idag helt själv och ingen i närheten, pedalen gav vika plötsligt och bromslampan tändes direkt, antog rätt snabbt att nått brustit men vad, stannade och kollade under och det rann rätt mkt från vänster bakbroms, hm, haltade hem och väl i garaget så framkom det rätt tydligt att hjulcylindern spruckit mitt i tu, den ni. ska se om jag får tag i en imorrn då en resa till stockholm stod på schemat
1,175 2011-09-13 11:23:13
Men Bengt!
Bilder, annars har det inte hänt
Å Gurra, hur många splitbussar tänker du dra ihop
Jag som trodde att Värmlandsliken var reserverade för Calle å mig??