Så här är det:
Jag har alldeles för mycket grejer.
Och nu menar jag inte bara folkaprylar, men det är dom som är aktuella här och nu.
Jag måste minska innehavet, jag kommer aldrig att behöva alla dessa saker, och så måste jag göra plats för vinterförvaring av några bilar, så vad ska jag göra??
Jag måste ha en loppis.
En utförsäljning av grejer jag samlat på mig genom åren, stort som smått.
Jag tänkte kanske göra så här:
Alla intresserade köpare är förhandsanmälda, har fått sitt deltagarnummer, betalt anmälningsavgift som inkluderar parkering, kaffe, macka, varmkorv med bröd. Samling på angiven plats.
09.00
Det börjar med kaffe, macka och inspektion av sortimentet.
Eftersom grejerna som ska bort ligger ihop med grejs som ska vara kvar, märker jag (och flyttar undan??) det jag vill ha kvar med tex röd tejp.
Resten är till salu.
Är du intresserad av nåt sätter du en tejpsnutt med ditt nummer på grejen.
Är ni flera som vill ha nåt, sätter alla var sin lapp med sitt nummer på grejen.
12.00
Nu finns det varmkorv. Har du satt en lapp på nåt, kom med ett bud. Är ni flera om en grej blir det budgivning, typ auktion. Skambud mottages, ”hämtpris” (Lasslo!) kan övervägas, men det som inte säljs tänker jag slänga.
Nu är det här inte tänkt som en träff för luftkylda folkor utan en loppis där deltagarna förväntas dyka upp i transportbilar eller herrgårdsvagnar med rejäla släp.
Vad det är som säljs?!
Dörrar, skärmar, huvar, hjul, motorer (flera 30-hästare), torsionsstavar och hjulupphängningar, bromsgrejs, lyktor, massor med smågrejor: fördelare, förgasare, stötstänger . . .
Mycket grejer helt enkelt. Bilder av nån sort kan komma.
Nu vill jag ha feedback.
På upplägget helt enkelt. Om det finns nåt intresse.
Om det blir så blir det i Västerås.
När det blir? Nu i November om det är möjligt!
it would burn off both of your ears . . . "