Är det någon som testat ventillyftare med smörjhål i tallriken?
Ja, flera gånger. Har inte demonterat nån motor med dessa i så jag kan inte säga om det är bättre än utan smörjhål. Men det borde ju funka.
Är det någon som testat ventillyftare med smörjhål i tallriken?
Har sådana på räsen Än ser dom fina ut även kamen
På den har man brutala ventilfjädrar så det är riktigt höga tryck på dom stackarna
Det som man skall tänka på är man har 1mm hål i dom o det blir en del olja som trycks igenom dom
Så man bör ha en pump som har bra flöde i mitt fall har man 1bar på varje 1000varv och massa flöde på pumpen
Där tror jag många missar när man har dom
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Ja vad bra, då blir det sådana lyftare.
ska använda 274 graders kam och panchito 044 toppar 40 35,5 och 82 vev och crmo stakar.
Ja vad bra, då blir det sådana lyftare.
ska använda 274 graders kam och panchito 044 toppar 40 35,5 och 82 vev och crmo stakar.
Glöm inte av oljesystemet en sump under motor gör underverk för livsländen av prylana på insidan
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Stort TACK Micke. Det är bra att du håller reda på mig. Jag har båda storlekarna på oljesump. Frågan är väl vilken storlek jag ska välja.
Mvh Ove H
Stort TACK Micke. Det är bra att du håller reda på mig. Jag har båda storlekarna på oljesump. Frågan är väl vilken storlek jag ska välja.
Mvh Ove H
Det där med olje pump är en sak
En annan är hur oljan mår inne i blocket ( det är bra om det är mer än 3.5l olja om man belastar hårt )
Det med pump är 26 ett bra val om du har ett vanligt lock på pumpen o hur du reglerar
Hoppas du har Vw original kolvar o fjädrar
Dom där fräna kromade fjädrarna är kina saker
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
har original fjädrar och kolvar. ska även mäta oljetrycket vid uppstart. mvh Ove