1

Hej allesammans. Jag och damen köpte en bubbla från 65 som vi körde hem. Ingen laddningslampa lös då. Men efter vi har kört en massa så konstaterade vi att den inte laddar som den ska då vi har fått ladda batteriet en massa till och från.  Mätte upp och den laddade inte fullt.  Kollade kolen och dom var jätte bra och låg emot.  Vi hade en generator som låg i framluckan och en regulator men visste inte om dessa funkade. Vi bytte och lampan började lysa hela tiden.   Har testat med en regulator som jag vet funkar. Men den lyser ändå. Tog isär den gamla generatorn och gjorde rent och bytte ut kablarna till nya. Men det vill sig inte ialfall. Har testat att ge extra jord till motorn. Har testat att byta kablarna till laddlampan.     När jag polariserade generatorn så snurrade den åt fel håll. (Baklänges. ).      Nu har vi testat allt och nu är det bara en ny generator som återstår att testa med. Har 6v system. Är det någon som har en fungerade till salu eller bra tips på nya.    Bilen har stått sen 95.  Eller om ni har nått tips man kan testa.

2

Hallå!

Jag har byggt om några fullt fungerande 6v-bilar till 12v, så jag borde ha några fungerande generatorer/regulatorer liggande! Givetvis provar jag dem innan jag skickar.
Skicka PM eller mail vid intresse.

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)