Ett trevligt objekt som är möjligt att få ut på vägarna till 2024. Karossen och plattan är inte matching numbers, plattan är från 1959, medan karossen är från 1960. Båda är dock soltakare från fabrik med de rätta numren, och plattan har ett giltigt aktuellt svenskt registreringsnummer. Det får man vid seriöst intresse givetvis tillgång till.
Info om karossen: Jag hittar inga spår av krockskador, utan den är rak och fin. Den vanliga rosten som lär åtgärdas är följande: Napoleonhatten, mindre i reservhjulsbaljan, nederkant i samtliga hjulhus, trösklar med bottnar, hörnen under baksätet mot plattan, nedre del av vindruteramen, samt bakre spetsar och bakre mellanplåten. All rost i karossen är blästrad och täckt med skyddsprimer. Bara att börja kapa och svetsa.
. Höger dörr är bulig, vänster är rak. men båda kräver lite rostlagning. Även skärmarna kräver lagning. Skärmarna har tillkommit bilen i efterhand, och kan därmed variera i årsmodell. Motorluckan har en svetslagning runt ena gångjärnet, annars är den i fint skick.
Samtliga glasrutor förutom vindruta medföljer.
Info om chassit: Plattan är färdigrenoverad och till stora delar hopmonterad. En svetsfog är synlig vid ett stolsfäste, och några bulor är synliga i de bakre delarna vid försänkningarna. Framvagn och styrväxel är demonterade och redo för renovering. Trummorna är svarvade, och det mesta i bromsväg enligt bilder medföljer.
Det man ser på bilderna är det som ingår. Det enda inte synliga på bild är rutorna som medföljer.
En 34 hp-motor som går runt medföljer.
Allt arbete nedlagt på denna bil är utfört av tidigare ägare.
Vid hämtning bistår jag med lastningshjälp.
Jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill.
Pris: Det kostar pengar Mats, du vet.
MVH Michael