1

Tjenna! Min 1600 med 34-Pict 3-förgasare går skit. Jag har ultraljudstvättat förgasaren och blåst ut munstyckena med breakclean och tryckluft, men den går skit ändå. Den går att hålla vid liv men släpper du gasen så dör den och gasar jag järnet smäller den och lever fan. Har beställt repsats.

Jag har svårt att ställa tändningen eftersom jag inte har någon tomgång men jag tror jag har fått till den hjälpligt (ingen aning) för den startar ju och går. Jag vet ioförsig inte hur en motor med felställd tändning beter sig.

Jag la en skruvdragare på gasen så den höll det lägsta varvtalet som gick utan att den dog och försökte med stroboskoplampa. Men när jacken i remskivan började närma sig går den skit och vill dö. För visst är det vid klacken framför soppapumpen jacken ska hamna när man är rätt? Det är två jack och jag läste någonstans att det första är 7,5 före TDC, vilket det ska vara på denna motorn.

Imorgon ska jag kolla nogrant så det inte drar tjuvluft någonstans.

Förresten, under förgasaren är en pip med en slang till luftrenaren, vad är det för nåt?

Ha det fint boys ICQ/bc

2

Om du tar ur ett eller två tändstift så ser du hur motorn går  titta på färgen  är dom vita så får den förlite mat  svarta så får den middag två gånger o blir fet 
En VW är jätte känsliga om man byter bort original luft filter  Då måste man gå upp i munstycke
Är man där o fipplar med avgassystemet  är det samma sak byta munstycke
Sen har vi det med dagens soppa med 10% sprit i då får man byta munstycke
Du bör ha 130 nu som huvud  55 i lågfart   Dit med 135-137 om allt är  original

Det röret på insuget skall gå till luftfiltert  Dit med en plugg om det är uppet

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke