1

Hej! Har köpt mig en Pickup från -73 och i den sitter det vad jag kan se en AD-motor. Vilka modeller satt denna motorn i? Som jag förstått det så är det andra motorer i bussarna, eller? Jag tänkte beställa lite delar på Paruzzi men jag behöver veta om det är en typ 1,2,3 eller 4 motor

Tack på förhand!

2

AD är en 1600-motor som satt i typ1 1302 och 1303S samt även i typ2.

3

Handla i Sverige
Då kan man  ringa och fråga om man är osäker
Hoppas du vet paruzzi har A B C kvalitet därav priset  kina delarna är nästan lika dyra överallt  Skall du ha kvalitet delar ??
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

PPRMicke skrev:

Handla i Sverige
Då kan man  ringa och fråga om man är osäker
Hoppas du vet paruzzi har A B C kvalitet därav priset  kina delarna är nästan lika dyra överallt  Skall du ha kvalitet delar ??
/// M

Jag har precis köpt pickupen och har inte hittat så många sidor att beställa från. Jag kollade på vwimporten.se och Dalhems, men de har inte alls lika mycket delar i lager som Paruzzi. Vet ni några andra sidor som är bra med brett sortiment?

5

Prova Classic VW Up North.

6

den motorn som du beskriver är en Typ 1 
Du har CSP i Hyllinge (https://vwcustomspeed.com/ )
Det där med hemsidor  vad som är där är en sak Men jag brukar  ringa  o fråga
Visa firmor har mer på lagret än dom har på H sidan Har man märkt när man går igenom lagret
andra har bara på beställning väldigt lite på lagret
Om det är plåt som du är ute efter så är England dom har mest o bäst kvalitet på plåt detaljer
Gå in på den bus delen som passar din årsmodell här på Bw ställ frågan  så får du säkert svar om plåt Kolla även projekt  så kan du säkert hitta någon bra info 
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke