1 Senaste redigerad av Dava (2023-08-13 09:25:01)

Har velat ha en T3-buss länge och börjat titta lite i närområdet.

Hittade denna https://www.blocket.se/annons/halland/v … /110604110 men som ni ser är där ganska mycket att göra. Är relativt händig, men skulle vilja lämna bort saker som är mer avancerade (byter bromsar och rör men rör helst inte motorn)

Har ganska bra kontakt med en verkstad i närheten, men vad tror ni det skulle kosta att få ovan projekt ut på vägarna?

Hur ser det ut med reservdelar? Direkt ser man att handtag passar och kan ju räkna med att det ser minst lika illa ut på andra ställen.. finns det att köpa nytt? Finns det bra beg reservdelsbaser?

2

Vad är ditt mål med renoveringen? Ha en buss att bruka själv i några år framöver eller tjäna pengar?

Verkstadskostnader vågar jag inte höfta fram, men jag skulle ge tipset om att googla, försök själv. Kan du pilla bromsar så kan du montera av en förgasare, byta slangar osv ICQ/ab Finns en gedigen kunskapsbank på forum om alla möjliga problem.
Ska man ha en äldre bil så är det lika bra att försöka själv, kommer alltid upp något som behövs fixas

Utan att leta något specifikt så finns det ett brett utbud av nya samt begagnade delar till T1-T2-T3. Handtag kan du säkert hitta lätt, lite av charmen med jakten på grejer till äldre bilar ICQ/ab

Lycka till och hoppas du tar tag i drömmen  ICQ/bi

3 Senaste redigerad av Dava (2023-08-16 21:21:35)

Målet är att ha en buss att bruka några år framåt. Jag vill bygga en enkel camper för hela familjen med taktält och möjlighet att laga mat och göra lite utflykter.

Så tack för ditt svar! Skrev ett mail med lite frågor, men har inte fått något svar. Lät kanske för negativ.. egentligen borde jag köpa en buss som varit besiktigad de senaste åren istället för en som säljs som renoveringsobjekt.

Har insett att priset är allt för högt i förhållande till skicket. För 30 000 kr till kan man få en buss som är besiktigad och förmodligen är ett betydligt bättre utgångsobjekt. Kanske ska försöka ha lite is i magen och vänta på det rätta tillfället.