1

Har en bubbla med en 1600dp i. Igår när jag åkte så märkte jag när jag kom hem att remmen hade gått av samt att det luktade typ bränt från motorn samt att den var rätt så varm. Rykte även ur ventilationen ovanför motorluckan, vilket pågick nog minst 20min.

Idag när jag skulle köra in bilen i garaget, orka den knappt något när man släppte upp kopplingen och man behövde ge gas för att rulla på ettan samt backa, vilket den orkat förut utan att behövt ge gas. Motorn hade även väldigt dålig tomgång och gick knappt runt.

Nån som har nån idé hur jag löser problemet? Vad kan ha pajat.

2

AH33 skrev:

Har en bubbla med en 1600dp i. Igår när jag åkte så märkte jag när jag kom hem att remmen hade gått av samt att det luktade typ bränt från motorn samt att den var rätt så varm. Rykte även ur ventilationen ovanför motorluckan, vilket pågick nog minst 20min.

Idag när jag skulle köra in bilen i garaget, orka den knappt något när man släppte upp kopplingen och man behövde ge gas för att rulla på ettan samt backa, vilket den orkat förut utan att behövt ge gas. Motorn hade även väldigt dålig tomgång och gick knappt runt.

Nån som har nån idé hur jag löser problemet? Vad kan ha pajat.

Den har nog värme nypigt
Om man kör motorn så varm bör det vara skadat på insidan ( om det skulle varit en vattenkyld maskin skulle det sprutat vatten över hela vindrutan)
Det finns bara en sak är att riva isär Det är inget qvick fix när sådant har hänt

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke