1 Senaste redigerad av MarkusMalken (2023-08-02 15:01:19)

Hej på er
dum fråga, men jag skulle behöva byta ut de där rören som sitter på cylindern undertill till ventilkåpan typ. Vart kan jag hitta sådana? Mina är skeva och sönder. Tack för svar! Vet inte vad de heter men de där ventilrören.

2

Hejsan gissar på att du menar stötstångsrören, man måste lyfta topparna för att byta dessa om du inte köper delbara som kan bytas på plats, dessa  finns på tex www.Logmech,se

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

3

Ja precis de är dem jag menar, hittade dem till slut men tack för länken. Har börjat riva ner motorn/cylindrarna för att komma åt dem, men behöver få tag i ett verktyg nu för ventilfjädrarna så att jag kan få loss dem.

när allt ska sättas på plats igen med nya rör och ventiler är det något som ska dras med momentnyckel eller är det bara att sätta tillbaka allt som det var?

4

Du plockar bara bort vipparmsbryggan genom att lossa de två muttrarna ,sedan bort med stötstängerna, lossa muttrarna till topparna , utifrån in, lyft av topparna, byt rören, återmontera i omvänd ordning , m10 ska dras  3,2kg om de är m8 2,8 kg , behöver inte röra några ventilfjädrar , justera ventilspelet till 0,10 mm

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

5

Gå in under avdelning How to här på Boxerville så har du ett klistrat inlägg med länk till en verkstadshandbok. Den svarar på många av de frågor du har, och några till.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Kanoners tack för länken, behöver få tag i två begagnade stötstänger samt stötrör som är böjda...

7

jag har ett stort lager av begagnade stötstänger och mer eller mindre krokiga och rostiga stötstångsrör, pm för kontakt

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "