1

Ja jag vet att frågan är lite som...hur långt är ett snöre. Men nån liten grund eller ett hum borde väl finnas tänker jag.

Ska in på en riktig bestyckning framöver med rullande landsväg och allt det där. Men just nu vill jag bara få lite hyfs och fason inför en längre semestertripp.

Motorn är en 1915cc
Topparna är Los Panchitos 94mm
Ventiler 40x35,5
Kamaxel CB2280 274°
Vipparmar 1:25

Förgasarna är Fajs 40 med 28 mm halsring
Emulsionsrör F11
Tomgångsmunstycke 52
Huvudmunstycke 145
Luftmunstycke 200

Från början hade jag 115 i huvudmunstycke men då gick den för snålt. Så hade en uppsättning 145 som jag satte i på prov.
Har beställt 125 och 135 från Misab för att kunna byta ner om det behövs

Den går fett på tomgång så jag misstänker att 52 är lite stort, men tänker att det kanske är bättre att den går lite fett.

Nåväl.
Ni som vet och begriper sånt här bättre än en lekman som mig, kom gärna med förslag

Tack på förhand/ Greven  ICQ/bm

--- Man ska inte ha ihjäl mer människor än man orkar äta upp ---

2

Det där med kompförhållande är en viktig sak
En snarligt  maskin som du har prov åkt med
Var 28 mm halsringar för små  så det är 32 mm i den  med 35.5 ventil
Det lätt det blir för stor vakum signal med små halsringar då går det fett som satan sen blir det stor övergång till mellanregistret
har för mig det är 130 i h munstycke o 180 luft
När det var 28 i den så var det knepigt får till 
med 50 i låg var det förstort  med 32 så är det 52 eller 53 funkar det bra
Ps den kamen blir ganska vass med 1,25 efter som det är 111 i lobsep på en 2280 ( nästan mellan ting på  w100-w110 med 1.25)
stan
Du får investera i en bredbands lambda så kommer du få lätt att bestycka med dagens skit soppa
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Ligger på 8,5 i komp ca. Tack för svar Micke. Tyvärr så vart det förgasarbrand 1,5 timme efter inlägg. Så nu är motorn ur och sanering påbörjad.
Blir originalspis igen för att klara sommaren. Nya tag med stormotorn under höst/vinter igen...

Surt... den gick riktigt bra. Men bussen klarade sig iallafall med lite sotat motorum

--- Man ska inte ha ihjäl mer människor än man orkar äta upp ---

4

Greven skrev:

Ligger på 8,5 i komp ca. Tack för svar Micke. Tyvärr så vart det förgasarbrand 1,5 timme efter inlägg. Så nu är motorn ur och sanering påbörjad.
Blir originalspis igen för att klara sommaren. Nya tag med stormotorn under höst/vinter igen...

Surt... den gick riktigt bra. Men bussen klarade sig iallafall med lite sotat motorum

Det känns som det vart tur i oturen med motorrummet !
Förhoppningsvis inte för mycket som värmen tog .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967