Letat runt på youtube men alla filmer jag hittar berör modeller där de finns 2st skruvar? Jag har bara en och i alla guider säger de att skruven på vipparmen ska ställas så att den precis precis ligger an mot men då dör min bubbla så hur ska man annars ställa in tomgång?
Gasspjället ska vara stängt. På vänster sida på förgasaren sitter en stor mässings skruv som är tomgångs skruv.
Det sitter också en mindre skruv bredvid som är Co justring.
Mvh. Ove
Tolkar det som att du endast har en mässingsskruv på vänstersidan, typ Solex30 pict-1 förgasare.
Har du endast en skruv så är det blandingsskruven. Grundinställningen på den skall vara 1.5 varv ut från full stängt.
Tomgången justerar du på vipparmen.
Utöver detta så diskuteras det ofta munstycksbyte och det kan också behövs för att det bra.
På denna sidan finns mycket bra information :https://1967beetle.com/30pict1-config/.
Gasspjället ska vara stängt. På vänster sida på förgasaren sitter en stor mässings skruv som är tomgångs skruv.
Det sitter också en mindre skruv bredvid som är Co justring.Mvh. Ove
Som sagt, min förgasare har bara EN skruv på sidan. 
Tolkar det som att du endast har en mässingsskruv på vänstersidan, typ Solex30 pict-1 förgasare.
Har du endast en skruv så är det blandingsskruven. Grundinställningen på den skall vara 1.5 varv ut från full stängt.
Tomgången justerar du på vipparmen.Utöver detta så diskuteras det ofta munstycksbyte och det kan också behövs för att det bra.
På denna sidan finns mycket bra information :https://1967beetle.com/30pict1-config/.
Tackar för tips, då var jag rätt ute.
Ställt in på 1.5 varv ut och justerat på vipparmen, går bra. Lite blurrig vid kallstart innan motorn blivit varm dock?
Munstycken är skiftade på huvud och lagfart efter tips för att passa nya bränslet.
Ok, har du elektrisk choke?
Är den justerad?
Viktor Cz. skrev:Tolkar det som att du endast har en mässingsskruv på vänstersidan, typ Solex30 pict-1 förgasare.
Har du endast en skruv så är det blandingsskruven. Grundinställningen på den skall vara 1.5 varv ut från full stängt.
Tomgången justerar du på vipparmen.Utöver detta så diskuteras det ofta munstycksbyte och det kan också behövs för att det bra.
På denna sidan finns mycket bra information :https://1967beetle.com/30pict1-config/.Tackar för tips, då var jag rätt ute.
Ställt in på 1.5 varv ut och justerat på vipparmen, går bra. Lite blurrig vid kallstart innan motorn blivit varm dock?Munstycken är skiftade på huvud och lagfart efter tips för att passa nya bränslet.
Ok, har du elektrisk choke?
Är den justerad?viktorbarje skrev:
Yes, justerat enligt de guider jag funnit så att markeringarna som fanns möter varann.
Men JA, det är väl där något blivit fel antar jag med tanke på att de släpper när man kört ett tag?
