1

Jag har fått en kam omslipad av JPM och även köpt nya lyftare av honom. Kommer dessa oljefyllda som nya och om inte behöver jag fylla dom innan uppstart? Jag tycker spärringen gärna vill flyga iväg och gömma sig när man öppnar dom och vill inte att det ska hända med dessa.

2

Lägg lyftarna i ren olja några dagar innan montering så blir det nog bra.

3

stickan skrev:

Lägg lyftarna i ren olja några dagar innan montering så blir det nog bra.

Sen kan du ta en stötstång o trycka ned så fylller man dom med olja
Man skall inte montera utan olja om man är rädd om kamen

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Man behöver alltså inte ta isär dom för att fylla med olja? I verkstadshandboken så står det att de ska isär men de kanske är begagnade.

5

Mycket i reparationshandböcker är skrivet av någon med begränsad praktisk erfarenhet.

6 Senaste redigerad av PPRMicke (2023-07-07 08:30:16)

Harry skrev:

Man behöver alltså inte ta isär dom för att fylla med olja? I verkstadshandboken så står det att de ska isär men de kanske är begagnade.

Det är hur man gör rent dom som man gör på det viset ( ta isär  Det är jäkigt att få ihop igen )
Ställ dom i olja till toppen på lyftaren Så kommer du se det kommer små luft bubblor ur hålet till stötstången
Det går fortare att fylla dom om man trycker lite upp o ned i mitten  där hålet till stötstången sitter
Glöm inte att smörja kamen med den smörjan son du fick med av Johannes  ( Det är inte fel att ta på botten av lyftaren
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

7

Thanx alla