Jag skaffade bussen 1999 med intentionen att bygga en funktionell husbil.

Tidsbrist och andra omständigheter i form av bristande omdöme, tidsbrist och vilt påhejande polare skapade dock detta resultatet.

Åren gick och ett antal projekt passerade. 2006 bestämde jag mig för att återvända till ursprungsplanen och då blev det så här.

Jag orkade genom många timmars slipande bli av med kontaktlimsytan på vänstersidan och bakdelen men sen kom 66:an (avataren) emellan och husbussprojektet lades åter på is.

Innan bussen förpassades ut ur garaget blev det lite motivlack

Nu, 12 år efter att jag bogserade hem bussen på det allt för lilla fellastade släpet med den för klena dragbilen har bussen åter kommit fram i ljuset (eller snarare mörkret i garaget) och jag känner mig redo att fullända planen från 1999.
Nutid:

Med tanke på tidslinjen ovan så kan ni kanske inte vänta er allt för idoga uppdateringar i tråden men jag kommer att kämpa på när villa, fru och barn tillåter!
Tills nästa gång!
...Oh, förresten, om någon vet något effektivt sätt att bli av med kontaktlim så tipsa gärna! Det gör inget om allt ner till plåten försvinner!
Brrr:

jo tjena... men det funka det bara rullades bort.. vet inte om det e kontaktlim kompatibelt.. men prova på ett papper..