1 Senaste redigerad av 1950bubbla (2023-05-31 10:19:12)

Bubbla Cabriolet 1974 1303 importerad från Italien på 80-talet och blev ommålad i en modernare färg. Jag har ägt denna cabriolet sedan 2017.

Motorn renoverades 2017. Den ursprungliga motorn är en 1300 dubbelport. Den nya motorn är byggd på en 1600cc-cylindersats med en typ 126-block, nya kolvring sats, enkelports toppar med nya ventiler och ventilstyrning. Nya vevaxellager och kamaxellager. Allt har blivit rengjort och kontrollerat.
PICT 31-förgasaren (tror jag) är lätt att justera och renovera vid behov (originalen var PICT 34, som är lite svårare att justera).

Ny koppling från 2017 av originalkvalitet med fjäder.

Snygga ATS-fälgar med relativt nya däck (max 500mil).

Renoverade bromsar från 2017. Trummor fram och back (Italiensk modell)

Nya stötdämpare bak och fram, framvagnen är något sänkt och renoverad 2017 med nya Golf I-stötdämpare.

Nya främre stolar från en senare modell, 100% renoverade med Werk34-klädsel för att matcha originalbaksätet (originalklädsel) ca 15000kr.

Dörrpanelerna har bytts ut 2019 till TMI-paneler.

Ny mattsats köpt från BBT/TMI och bytt 2019.

Oljetrycksmätaren läckte, men den har bytts ut till en ny från Folkabiten.

Renoverad cab ställning pulverlackerad, nytt sufflett i canvas/tyg (mycket snyggare), nytt innertak och ny isolering för innertaket. Allt renoverades på Bil Och Marin i Linköping 2018 (cirka 30 000 kr). Efter renoveringen har bilen ”sovit” utomhus max 15 nätter (en natt i BR + 2 veckor resa till Bad Camber 2019 och en tur till Großglockner i Österrike).
Nytt sufflett skydd i canvas från 2020 som matchar sufflettens kvalitet.

Sista besiktningen är avklarad den 29 maj UA.

Den ursprungliga motorn (1300) och framstolarna finns kvar om nya ägare vill ha dem.

Det finns lite arbete kvar att göra bilen är snart 50 år gammal, såsom justering av fönstret och byte av vissa gummilister.
Bilen är till salu för någon som är intresserad av gamla Volkswagen.

Jag behöver inte nödvändigtvis sälja denna bil, jag har plats och behöver inte pengarna direkt. Det innebär att jag inte kommer att svara på enkla meddelanden som "är bilen kvar" eller diskussioner om priset via meddelanden. Jag begär 150 000 kr, om du tycker att priset är för högt rekommenderar jag att du fortsätter att leta och inte kontaktar mig. Om du tycker att priset är för lågt är du välkommen att ge ett högre erbjudande.

Bilen finns i Norrköping och kan visas i BugRun.

Jag pratar svenska, engelska och franska. Jag kan tänka mig att exportera bilen utanför Sverige, men ENDAST genom en professionell transportör som kan ge ett intyg om att fordonet har förts ut ur landet till en angiven destination. Du är välkommen att titta på bilen och provköra den innan.
Om du undrar varför jag säljer en fint renoverad cabriolet som fungerar som den ska? Jag har varit samlare av VW i många år och föredrar helst en äldre cabriolet. De är inte så lätta att hitta på marknaden. Men jag har lyckats köpa en cabriolet från 1956 och kanske behöver jag inte två stycken!

Eric 0703508186  ICQ/bp

Post's attachments

20230528_091751_resized.jpg, 487.58 kb, 1008 x 756
20230528_091751_resized.jpg 487.58 kb, 59 downloads since 2023-05-30 

20230528_091802_resized.jpg, 503.77 kb, 1008 x 756
20230528_091802_resized.jpg 503.77 kb, 36 downloads since 2023-05-30 

20230528_091814_resized.jpg, 509.08 kb, 1008 x 756
20230528_091814_resized.jpg 509.08 kb, 41 downloads since 2023-05-30 

20230528_091827_resized.jpg, 346.07 kb, 1008 x 756
20230528_091827_resized.jpg 346.07 kb, 47 downloads since 2023-05-30 

20230528_091845_resized.jpg, 371.29 kb, 1008 x 756
20230528_091845_resized.jpg 371.29 kb, 44 downloads since 2023-05-30 

54a soltak, 56 cab, 61a soltak, 59a, 
Wesfalia Syncro 88a,  97a Mexico
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK & typ2klubb

2

Den år såld

54a soltak, 56 cab, 61a soltak, 59a, 
Wesfalia Syncro 88a,  97a Mexico
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK & typ2klubb