Ny Besiktigad med blankt papper och jämna bromsar - Utan uppmaning från Harry Haffa.
Nästkommande besiktning 2099-12-31
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Typ-1 _____ Pippi Gul "Callook" Med Soltak.
Sidor Föregående 1 … 5 6 7
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ny Besiktigad med blankt papper och jämna bromsar - Utan uppmaning från Harry Haffa.
Nästkommande besiktning 2099-12-31
Grattis va kul jag har samma nästa besiktnings tid på min buggy
Grattis
Fick ta ut den "gulè " idag. Starta direkt - Så den fick en tvätt, Så den blev av med ett tjockt lager damm och smuts. Den har tyvärr kommit lite i skymundan av bussen.
Fick lite nytt blod (olja)
Har några 1600cc motorer liggande på hyllan.. (ingen som är till salu).. Just denna motor har jag haft monterad i denna bilen tidigare, när jag kasta ut 1200cc motorn i början på 90-talet stoppa jag i den här. Sen åkte den ut och hamna på hyllan för att ge plats åt den kromade motorn som siter i nu. Tänker fixa till den lite och så ska den bli svart.
Satte i gamla Bettan... Har inte varigt igång på över 20år - Bara smällde igång och gick som en klocka...
Har haft motorn i denna bilen innan (90-talet) och i en buggy.
Fick ett kopplings "ras" för några veckor sedan.
Så de va bara att köpa ny lamell och ett nytt urtrampningslager
Provar en annan AD 1600cc motor som stod på hyllan som jag köpt på skroten för si så där 20 år sedan.
Ny 30hk fläktkåpa, nya cylinder plåtar, t-stift och ny olja... (en helrenoverad motor )
Den går och hörs som en klocka, så den får nog stanna i tills 1956:an är klar.....
Mys mecka lite, bytte framhjuls lager. fick inte av trumman! brukade gå lätt förr, men den satt som berget.... Då rädda Biltema mig !
Avdragaren passa inte riktigt - för litet hål i mitten - löste det med längre bultar.
Byta ut styrstag / styrdämpare och ställde in Toe in/ut
Årets premiärtur gick till VWårträffen i Höör
Sidor Föregående 1 … 5 6 7
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Typ-1 _____ Pippi Gul "Callook" Med Soltak.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.