ingen ide at bråka på pensionär helsing,dom ska bara dricka kaffe på fat å njuta 
Va fasen, gaddar ni ihop er mot mig nu också...

Jag var till Brorsan ( " koch " här på forumet. ) med lite grejer . Hans soltaks ´58 ska nog transformeras från Resto looker till Old School cal looker med stroker maskin istället för 1200an är det tänkt. Men den ser bra ut så här åxå...
OBS ! Det är min dotter i bild , inte brorsan... 
Skönt att du berättade det så att folk inte tror att jag är 1,30..... 
Tjeenare mannen! Vad händer???
Här är det inte såå mycket BRC känsla.....
Fyyy faan vad tråkigt det är.....
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Men nu är jag här och på BRC så är det kalllt i luften, ölen är varm och bilarna går illa hörde jag rykten om.. tur man inte åkte dit !
Skapa en ny tråd på Babbelsidan kanske om vad fel det är att vara på BRC när man kan vara hemma istället... 
Weekend update !
Jag hade inte möjlighet att åka på BRC så men tidningen Bilsport gjorde ett gatbilsreportage från Ljusdal i helgen så en liten koll där gjorde man allt. Kul att det finns ett bilintresse bland folk iaf. Bayen väcker ett visst intresse även bland spoilers och turbos !
Och tidigare i veckan så hade jag fin besök från Gnesta , Elias och Matilda hälsade på och jag bjöd förstås på en åktur !
Tack för besöket och välkommen åter !
Snygg bild! Tack själv! Svintrevligt och jag fick faktist upp lite låga när det gäller min buss 
Ska dock lacka golfen i en enhetlig färg innan jag fortsätter på bussen igen! Lycka till du så syns vi säkert snart igen 
Tänkte jag skulle vara lite duktig ikväll och montera batterifrånskiljare , det kan ju vara bra att ha på en gammalbil. Fixa och trixa för att montera dit en ny jordkabel , Check ! fixa och trixa för en ny kabelsko för att montera frånskiljaren, Check ! montera dit frånskiljaren på batteriet ,lite för trångt hål , banka lite , trasig....
( Biltema..)
Men det blev en liten bild i den lokala tidningen från Bilsports gatbilsreportage 
Fränt att du hamnade på förstasidan 
Tog av kapellet , blev lite sportigare va , om man nu kan säga det om en 70 hästars " Fracht Esel " !?
Det börjar bli lite kallt om mornarna nu när jag åker til jobbet och den vanliga värmen funkar om än med lite dåligt flås , ska täta lite i helgen. Men jag har ju en Eber också och hur funkar den ? Min funkar inte iaf , det är en grön knapp som jag kan vrida på och då tickar nånting , antagligen ett tidrelä .. men nåt mer händer inte..
Instruktionsbok nån ? 
Riktigt nice! Rullar du till hudik imorgon då på höstcrusingen?
Vore kul!
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
191 2011-09-02 23:33:32 Senaste redigerad av Fidde (2011-09-03 00:20:31)
Tog bort Tyska snacket. och vill bara säga skön tråd, H................
Ska´nt du prova att choppa kapellet,så att det blir i jämnhöjd med hytten nudå? Tror det blir fräänt ja´ 
193 2011-09-03 09:16:54 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-09-03 09:22:25)
Riktigt nice! Rullar du till hudik imorgon då på höstcrusingen?
Vore kul!
Är det höst cruz idag !?
Vet inte om jag kan ... annars så är ni välkomna till Ljusdals Höst cruising den 10/9 , det är ju Lobonäs marknaden då åxå så en tur runt Hälsingland kan ju passa kanske ? Vi kan ha en eftermiddagssamling hos mej innan om det dyker upp några VW´s !
Fidde : Tackar och du får skriva på tyska om du vill... 
Skäggo : Njae, skulle vart kul att prova men vill inte paja de grejerna jag har. Får väl rigga upp nån träställning för att se hur det ser ut kanske..
Och så passerades 10000 views ! Kul och tack för visat intresse ! 
Nä,det förstås
Kan hjälpa dig med träställningen(dvs ta mig en pilsner
)

Nä,det förstås
Kan hjälpa dig med träställningen(dvs ta mig en pilsner
)
![]()
som vanligt då . ölgubbe...

Ännu en lyckad Volkswagen vecka har passerat med idag som höjdpunkt !
Men vi börjar med en bild från förra helgen då jag lekte timmerbil , körde några lass med björk till vinters eldningar i kakelugnen. Klart och betalt och staplat !
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e5045972a240a8a2186624e97bb6a9db.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
Och jag har åkt pickisen hela veckan till jobbet åxå , den funkar riktigt bra ! Sen kan folk säga vad som helst om insprutningsmotorerna , är dom schyssta så går dom bra , om än lite svaga , turbo kanske.. borde ju funka att bygga ett ganska enkelt system.. måste fundera lite på det tror jag..
Men så idag då så var hela familjen till marknaden i Lobonäs, i bruksbilen,enbart pga brist på sittplatser. Jag såg inte så mycket vw delar men så var jag inte där direkt på morgon heller men en trevlig dag var det allt . Träffade på en del VWs iaf och massa tevligt folk åxå . Gillade speciellt den gröna T3 Syncro Westfalian på den här bilden ! Och Porschen naturligtvis..
Det var några bubblor och en riktigt fin 1500 S som jag inte fotade.
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/ff7bdbf918246e6a5f75cd6deaa8a5ce.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
Men efter en fin dag i Lobonäs så hade jag en date med mr 50 split , Job Anderson , då han ville se Porsche vraket som ligger här i Ljusdalsskogen och innan ni frågar JA, jag har pratat med ägaren men han vill inte sälja, han har en till som den här kan vara bra att ta nån del till ... men jag ska nog smörja honom så kanske det kan bli nåt i framtiden!
Och så fick Danne lite assistans med skrotning av en ´51 split som han köpt i klump med en annan Split i Delsbo trakten ( dyrt...
) ifjol men inte hämtat ännu och naturligtvis så ställer jag upp på det ! Skrot i skogen kan man ju inte tacka nej till !
Runt om så låg det rester av allt från Fiat till Cheva så i skogsbacken där har det nog skrotats en del bilar. Kul skrottur och hoppas det gick bra hemåt !
Och som inte det var nog så var det Höstcruising i Ljusdal ikväll så efter avslutad Skogsmulle lektion med Danne så bar det av hemåt för att möta upp familjen som ivrigt väntade på att cruisa lite pickup och då åkte vi faktiskt alla fyra i hytten några varv men nu är jag lite nöjd faktiskt så jag tar en öl nu och somnar i soffan..
Bilder från cruisingen blev det inte men kul i alla fall !
Finns det fortfarande skrot i skogarna här omkring alltså.
Hämtade Danne bilen i Hudik också?
Blev ingen Cruising i Ljusdal för oss, inget Lobonäs heller. Måste försöka komma iväg med din bromstrumma snart.
Förresten, har Grenje fått tag i skärmar till Notchen? "Finnfisher" ska komma förbi Hudik inom nån vecka och köpa 2 dörrar och ev. en motor alldeles för billigt av mig. Han visste av nån som troligen hade framskärmar till typ 3 i bra skick, men han visste inte årsmodell på dom.
* Japp !
* Japp !
* Ingen brådska med trumman men synd för er att ni missa en trevlig dag annars..
* Höger fram är han nog utan vill jag minnas, jag ska höra efter och meddela dej.
Vi hörs !