1

Hej! Jag har nyligen införskaffat mig en Volkswagen T25 1986 och färden hem från säljaren på ungefär 2 timmar gick felfritt. Efter att bilen hade kommit hem till mig och stått i någon timme och vi skulle köra igen så började oljelampa lysa och varningssignalen började tjuta. Felsökningen påbörjades och jag konstaterade att oljelampan blinkade när tändningen var på, vilket (enligt ett annat forum)va en indikator på att den främre oljetrycksgivaren (låg tryck) hade kontakt, men felet med varningssignal och varningslampa vid högre varvtal kvarstod. Efter att bilen nu har stått i några dagar så kvarstår problemet och nu blinkar inte heller oljelampan när tändningen är på. Vi har även försökt att jorda den främre oljetrycksgivaren och det enda som händer är att oljelampan flimrar/lyser lite. Någon som vet vad felet kan bero på? ICQ/bc

Motorn är på 1.9L och undrar över vilka oljetrycksgivare som passar bak respektive fram, vet att det ska vara två olika färger men vilken färg ska sitta vart?

2

Vet ej färger men om den larmar vid höga varv är det väl högtrycksgivaren bakom remskivan som strular.

3

Hur är det med jordkontakt mellan motor och kaross?

4 Senaste redigerad av WilliamVW (2023-06-30 09:49:02)

Kjell T skrev:

Hur är det med jordkontakt mellan motor och kaross?

Oklart, var väldigt svårt att mäta och varierade mycket. Vi ska komplettera jordningen och se om det löser problemet. Andra tips?  ICQ/ay