1

Har satt på sänkspindlar vilket resulterade i att min tidigare lagom sänkta framvagn, i högsta läget, är på tok för låg.
Min framvagn är svetsad så det går att åka ordentligt lågt, men även hissa upp den så pass att det ska gå att besiktiga.

Jag vill byta mot någon som har en som i sitt lägsta läge fortfarande är lite "mesig". Eller helt enkelt inte låg nog.
Kanske att i högsta läget inte är långt från original.

Jag har stötdämpartornen kvar.

Någon som har något?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2

j:son skrev:

Har satt på sänkspindlar vilket resulterade i att min tidigare lagom sänkta framvagn, i högsta läget, är på tok för låg.
Min framvagn är svetsad så det går att åka ordentligt lågt, men även hissa upp den så pass att det ska gå att besiktiga.

Jag vill byta mot någon som har en som i sitt lägsta läge fortfarande är lite "mesig". Eller helt enkelt inte låg nog.
Kanske att i högsta läget inte är långt från original.

Jag har stötdämpartornen kvar.

Någon som har något?

Kolla med Belsebug här på forumet. Han ville nog få ner sin bil mer än de blev med hans framvagn.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

3

Får se om jag hittar Belsebug.

Min är avsmalnad 8 eller 10 cm.  (minns inte)
Dock är det ett krav från min sida då dropspindlarna breddar lite och mina skärmkanter ligger brunt till nu.  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

4

Skickade ett mail till Belsebug.
Har hört att forum mailen inte är ett under av stabilitet så vi får hålla en tumme att det kommer fram.

5

Annars har jag flere på lager, och ett sät sänkningsbeslag, om du har lyst och fixa lite själva.. ICQ/ab

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

6

Det går bra Lars!
Vi kan ta det samtidigt som vi tar det andra.
Gärna imorron. ICQ/ad

7

Bad news... jag är forhindret imorgon.. jag skal ha min dotter, for moren skal på job... sånt hade värt skönt och veta tidigare. Jag kommer i stället den 21. Da jag ska till Franco och tatueres. Men kanske jag kan få en och till och tage g-kepsene över, om någon skal till Höstträff

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

8

Vi kan ses i Helsingör med.
Jag kan åka över och ta med en säckakärra.
Så slipper vi dom dyra bilbiljetterna.

9

har försökt nå dig på mail. vet ej om det kommit fram?

10

Jag fick ett PM av dig igår.

Hamse bor lite närmre, dock inte i samma land. Default/hmm

Har tänkt lite och kommer smala av framvagnen i krokarna av 15cm.

Märkligt att ingen i närheten passar på och byter till sig en redan bearbetad framvagn, med en originalare och en sänksats som enda bytet.

11

Kunne du tänke dej och komme till DK den 18. der är ett lille swapmeet i cph aircoolers. Så kan du få allt vad du skal ha der, g-keps, framvagn etc

12

hamsedk skrev:

Kunne du tänke dej och komme till DK den 18. der är ett lille swapmeet i cph aircoolers. Så kan du få allt vad du skal ha der, g-keps, framvagn etc

Du har inte vägarna förbi Helsingör i veckan?
Hade ju varit trevligare att besöka Cph Aircoolers i min bil.

13

Tjaeh, jag kan vel köre över tisdag hoppningsvis. Vänder tillbaks med info. Så kan jag hämte min framhuv hos Göran även..

14

Kolla med Göran om han kan lämna framhuven här, så kan jag ta med den över till Helsingör med.
Tisdag går bra för mig.

15

jag körer bara över... Jag har vist tidigt ledigt ifrån jobbet. 11:45 tror jag..