Blir jäkligt fint det där. Gillar 66:an med listen på instrumentbrädan 
En fundering, de där listerna vid sidorutorna, är de original eller nåt tillbehör? Jag har inga såna, och ser inga monteringshål i karossen .
Snyggt är det iaf !
Blir såå vackert 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
-t100r, om du tänker på dessa utanför sidorutorna så, ja dessa är original.
Här kan läsa mer kring hur de monteras. Sitter egentligen bara med tre små skruvar.
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt … ht=pop-out
Sitter ju motsvarande kromlist på dörrarna.
Har inte sett någon som säljer dessa nytillverkade, så vill du få tag på dessa är det begagnade som gäller.
-t100r, om du tänker på dessa utanför sidorutorna så, ja dessa är original.
Här kan läsa mer kring hur de monteras. Sitter egentligen bara med tre små skruvar.
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt … ht=pop-outSitter ju motsvarande kromlist på dörrarna.
Har inte sett någon som säljer dessa nytillverkade, så vill du få tag på dessa är det begagnade som gäller.
Tack för det svaret blir att hålla ögonen öppna, har inga till dörrarna heller.
Man lär sig nåt nytt hela tiden när man följer fina renoveringstrådar som din.
Då är hon inne! Inte frun utan bakrutan!
Blev några försök för att hitta ett framgångsrikt sätt.
Började med en ’drag’ tråd som löpte runt hela rutan med hade då svårt att få in de över hörnen när vi kom dit upp.
Vårt knep blev att ha dubbla trådar som tog en halva var och sen dra i underkanten och överkanten samtidigt. Då blev det lättare att få in hörnen.
Ytterligare en sak som hjälpte oss var nog glycerolen. Hade först såpvatten men de torkade för fort. Glycerolen är väldigt ’halt’ och torkar inte. Behöll sig halt i flera dagar..
Näst på tur var bakre sidorutorna. Det är många lister och gummi som skall hamna rätt för att det skall bli tätt.
Fick i rutorna men har svårt att stänga dem. Hoppas på att gummit skall sätta sig efterhand och med tiden så får jag igen dem.
Rutorna i dörrarna är också i men saknar några clips till kromlisten på dörrarna så där kvarstår lite arbete med gummilist och kromlist. Hoppas få dem i veckan så även detta kan bli klart
Vindrutan står på tur. Har hört att bakrutan är lättare än fram så detta är inget jag ser fram emot.
Innan rutan åker i vill jag få ditt instrumentbrädetäckningen.
Har sedan tidigare köpte en variant i glasfiber men har ändrat planerna. Nu tänker jag att jag renoverar min gamla istället.
Den gamla är sprucken och sne. Klätt av den gamla vinylbeklädnaden och tänkte börja med att blöta upp den så att jag kan forma tillbaka den till ursprungsformen. Därefter förstärka den med lite glasfiber och polyester.
Därefter blir det till att spackla till den och klä den med vinyl…
Låter lätt i teorin, vi får se hur det går i praktiken.
Fick även monterat ett paket ljuddämningsplattor..
Nöjd med helgens arbete, skall nu också försöka lägga lite tid på motorn..
Snyygt
jag skulle också vilja ha tålamod till en sån här renovering.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
jösses vilket snyggt arbete! 
Tackar för alla kommentarer och hejarop! Har nog kommit till en punkt då det inte går att backa. Har lagt mycket tid och pengar och att i detta läget bara slänga ihop bilen känns fel. Nu är det bara att köra på hela vägen…( när jag startade projektet tänkte jag typ 3-4år och max 100tkr, har som synes inte lyckats hålla varken tid eller budget)
Åter till projektet!
Tur man har badkar. Tyvärr inte så ofta jag använder det själv men idag hade jag nytta utav det. Ett stycke instrumentbräda på blöt för att kunna forma tillbaka den i rätt form.
Det som har hänt är att vinylen har krympt med tiden och dragit med sig pappstommen som därmed har blivit krokig.
Efter två timmar i blöt ligger den nu i press för att förhoppningsvis bli rak och fin igen..
Efter detta blir det lite lapp å lag och förstärkning med polyester eller epoxi..
Tätt mellan uppdateringarna nu. Har ett bra flow i garaget så just nu går det bra..
Fortsätter jobba med utrymmet bakom baksätet. Fått dit mer ljudisolering och fick ta fram ryggstödet som legat klart något år nu för att börja passa in gångjärnen som håller ryggstödet.
Efter natten press så har instrumentbrädan återfått en bra form.
Fick även på lite polyester och glasfiber på instrumentbrädan som ett första steg till att få den att hålla ihop. Blir fortsatt plastning när denna omgång härdat.
Efter en tid med bra flyt har det denna veckan gått trögare.
Fick fel grejer i beställningen och saker som strulat.
Dock så har jag plastat vidare på instrumentbrädan.. nu skall det på lite spackel så att den blir slät.
Bi-stretchvinyl för beklädnad av brädan beställd. (Metallklumpen är för att trycka ner brädan vid plastningen)
Fått dit en av krom- och gummilisterna på framdörrarna. Saknar clips till nästa dörr..
Invändigt har jag får dit bakre sidopanelerna och vinylen runt baksätet.. även börjat fundera på hur alla mattbitar ska monteras.
Tittar man på första sidan så står det premiär på Bugrun 2014, du menade 2024 va?

Har du någon länk till vinylen att bjuda på? Jag har två brädor med samma defekt. Skadad vinyl över där askkoppen sitter på tidigare bilar än min -67a.
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Ha överseende med fabrikatet men denna har jag beställt:
https://www.topntrimshop.se/shop/produc … perstretch
Har du någon länk till vinylen att bjuda på? Jag har två brädor med samma defekt. Skadad vinyl över där askkoppen sitter på tidigare bilar än min -67a.
Tack!
Jag avvaktar att beställa tills du testat först.
Hoppas du kan uppdatera hur den är.
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Börjat klä instrumentbrädan och blir jäkligt bra..
Vinylen är lätt att sträcka och ytan är nästa för lik skinn om man jämför med originalvinylen som är mer plastig..
Har kvar att fixera till vinylen ändarna och runt ventilationshålen.
Snyggt, blir snyggare orginalets plastiga tycker jsg.
limmar du med nån typ av spraylim?
Japp, 3M spraylim på släta ytorna.
Kompletterade lite med vanligt kontaktlim (sorten som penslas) på baksidan för att säkra så att vinylen inte släpper i kanterna..
Monterat instrumentbrädan och det blev riktigt bra!
Så nu till ett lite mer ångestframkallande moment, att montera vindrutan!
Bakrutan tycker jag var rejält krånglig att få dit och de säger att fram är värre..
Börjat förbereda kromlisterna så att de har rätt form och följer rutans form väl..
Gått några veckor och har mest fokuserat på motorbygget senaste tiden men fått några saker gjorda.
Lackat och monterat ihop luftrenaren och provmonterat.
Även jobbat en del med gummilister och har fått ditt gummilisten under motorhuv och bagagerum.
Monterat one-year only dekorlisten som jag köpte för några år sedan av en kille i staterna.
Original är den i typ kromad plast men denna är i aluminium.
Även påbörjat provmontage av dörrsidor. Tänkte först köpa dessa från SMS auto fabrics som säger sig tillverka dörrsidor som är kopior på originalet men efter lite kontakt med andra som köpt därifrån så blev jag avrådd från att köpa från dem. De är dyra och tar typ ett år att få levererade.
Så det blev ’billiga’ universal dörrsidor som egentligen utseendemässigt skall sitta i nyare Ghior men tycker de ändå funkar.
Tank och dess anslutningar är på plats.
Kopplar även in det sista med elen och reläer.
Även motorn är i bilen och provkörning planeras till helgen under förutsättning att allt funkar.. och att jag får till alla anslutningar.
Har lite jobb kvar med gasvajern, elen och värmerör som ansluter mellan motor och karossen.
Världsklass 
Snyggt!
Skickat PM
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
