1

Idag har jag fått en massa VW-prylar som jag inte vet vad jag ska göra med. Det är bottenplatta med chassienummer 115122953 som legat sedan sextiotalet, den är helt orörd och totalt rostfri. Den som jag fått bottenplattan av säger att det är en 67:a, men då bordeden väl börja på 117? Enligt thesamba så torde det vara någon gång under augusti 64, dvs årsmodell 65. Det finns dock inga papper på plattan.

Utöver det så får jag en motor med beteckningen H 1044054, vilket återigen enligt thesamba, indikerar en 1500 från september 1968. Skick okänt, så den är väl att betrakta som ett eventuellt ämne för renovering.

Så min fråga är om jag listat ut det hela rätt eller galet och vad gör man med plattan?

Det följer med en massa annat, som t ex fördelare (VJ4BR25). Det som egentligen var användbart på min 67:a, var plastgrejen som sitter i dörröppnaren på insidan.

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

2

Kan man inte med hjälp av VWHKs leveransregister jaga fram ursprungshandligar på plattan för den som vill regga den? En rostfri bottenplatta med original golvplåtar borde vara lätt att säja.

3

Det var ett bra förslag

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966