1

Håller på att packa om delar av växellådan och har stött på ett litet problem. Vid ompackning av axelröret så blir den nya packningen 0.10mm för tunn vilket får till följd att röret går lite tungt i höjdled (tycker jag). I nuläget har jag att välja på att köra med 0.50 eller 0.65 (orginal är 0.60) och vet inte vilket jag skall välja.....
Någon som har någon idé vad som är bäst, lite tröghet eller eventuellt glapp (0.05 borde inte glappa men man vet aldrig).

//Björn

2

Man ska känna lite motstånd när man rör axelröret, så hur trögt är trögt?

Har du koll på att man ska plocka ihop axelrörspackningen med max tre packningar och att packningarna finns i olika tjocklek?

3

Orginal satt tre packningar på vänster sida och två packningar på höger sida som tillsammans blev 0.60mm (alltså per sida).
Hade dock inte koll på att tre packningar var max.... I packningssatsen från ClassicWV finns det två packningar per sida med totala tjockleken 0.50 mm.
Med trögt menar jag att röret "faller" inte själv när man släpper det, vilket det gjorde innan.

//Björn

4

Okej, om det inte faller av sig själv går det för trögt. Jag har fått lära mig att man ska känna ett motstånd, men att röret inte får fastna.

De packningar som ingår i packninggssatsen brukar inte vara speciellt bra kvalitetsmässigt och svåra att få till rätt tjocklek med. CSP säljer packningar i bättre kvalitet och som finns i minst två olika tjocklekar. Dessa har jag kört på de två senaste växellådorna som jag skruvat på.