1 Senaste redigerad av speedwagen (2023-03-09 00:11:07)

När jag var på West Coast Bug Meet såg jag att en del hade Logmech gasreglage. Tänkte inte mer på det!
Men nu när jag själv ska ha dubbla IDF Weber har jag funderat på att inskaffa ett sådant..
http://logmech.se/produkter/forgasare/gasreglage/
.
# Ser smidigt ut - Men nu vill jag bara höra om det finns några negativt  ICQ/aq

Post's attachments

LogMech (1).jpg, 300.81 kb, 922 x 692
LogMech (1).jpg 300.81 kb, 88 downloads since 2023-03-08 

LogMech (2).jpg, 302.79 kb, 922 x 692
LogMech (2).jpg 302.79 kb, 84 downloads since 2023-03-08 

LogMech (3).jpg, 337.99 kb, 922 x 692
LogMech (3).jpg 337.99 kb, 78 downloads since 2023-03-08 

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

2

Ett gasreglage
Det brukar vara så att priset avgör kvaliteten
Vissa gillar andra gillar inte
Köp det du känner för  För det är bara du som avgör om man blir nöjd eller inte
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

PPRMicke skrev:

Ett gasreglage
Det brukar vara så att priset avgör kvaliteten
Vissa gillar andra gillar inte
Köp det du känner för  För det är bara du som avgör om man blir nöjd eller inte
/// Micke

De har du rätt i - jag köper nog ett och provar  ICQ/bq

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

4

Hej,

Jag körde det reglaget på min bil ett tag. En 1641cc med original fläktkåpa och uttag för friskluftsvärme, vill minnas att jag fick modifiera nått av fästena som man sätter på insugsrören så att vajern/höljet skulle gå fritt från värmerören. Det handlade om att vrida det lite och fila nått hål, så inget stort. (Kan vara monterings fel av mig också)  Annars inget att anmärka på!  ICQ/bf

5

H.Sundqvist skrev:

Hej,

Jag körde det reglaget på min bil ett tag. En 1641cc med original fläktkåpa och uttag för friskluftsvärme, vill minnas att jag fick modifiera nått av fästena som man sätter på insugsrören så att vajern/höljet skulle gå fritt från värmerören. Det handlade om att vrida det lite och fila nått hål, så inget stort. (Kan vara monterings fel av mig också)  Annars inget att anmärka på!  ICQ/bf

Det kan vara så att det är gjort för racing ( så sa Göran  som är tillverkaren )
Då får man buckla till värmeslangen på en std kåpa om man har raka insugs rör Har man offset rör kan det vara mer jobb (inga racing rör)
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

Sagt och gjort! Blev en tur till Göran Lundgren (super trevlig) på Logmech.
.
Förutom gasreglaget blev det stötstångsrör, K&N oljefilter och kopparmuttrar. ICQ/bq

Post's attachments

LogMech (4).jpg, 217.65 kb, 922 x 692
LogMech (4).jpg 217.65 kb, 85 downloads since 2023-03-14