1

Har en motor som inte går runt helt, går inte ett helt varv på remskivan 75-80% bara.
Alla kolvarna rör sig fint. Sen är det bara ett stumt stop. Samma på båda håll.
.
Tog bort fördelare och generator. Tog av dreven i oljepumpen - har ingen bränslepump - tagit bort vippbryggan och tagit ur stötstänger - Ventilerna ser nu alla ut att stå i samma läge och rör sig när jag trycker på dem försiktigt.
.
Vad kan detta bero på då ???  ICQ/bc

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

2

Så var det när jag kört av vevaxeln på en 30 hästare..

3

Efter lite detektiv arbete och en flock  ICQ/az , har jag fastställt att !.
.
Det fattades en bricka på pinnbulten till insuget vid ettans cylinder. De andra tre hade.
.
Om jag sett de innan! kunde jag plockat ut brickan genom tändstifts hålet med en teleskop magnet.
och sluppit ICQ/aq  plocka av topparna.
.
Brukar själv va noga med att alla brickor och muttrar hittas, och efter detta blir det mer noga.
.
Denna gången hade jag oerhörd tur, och inget blev förstört - vill inte tänka vad som kunde hänt!
Topp, ventiler, cylinder och kolv och lite till! åt helsike.... ICQ/bu

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

4

Ofta när sådana saker händer Är det sena kvälls mek  så fortsätter man några dagar senare
Gärna sent på kvällen
Tur att du hittade strulet
Jag fick ett tips av en erkänd motorbyggare i v8  världen
Som att ha plastpåsar (zip up) till varje detalj  (typ 4 muttrar till insugen o brickor till dom ) fattas det något får man leta
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke