1

I dessa mediatider så verkar det vara väldigt viktigt att presentera allt man gör på nätet. Det är såå viktigt att man inte har tid att kolla upp hur det skall utföras. Finns en ny stjärna på VW-himlen på facebook som lägger ut filmer på sitt arbete i Brasilien. In med växellådan och sen dra fast dom delade damaskerna i fel läge. Läckageläge. Om man kan något om det där så köper man HELA damasker och kränger på när rören är lösa. Som gammal snickare så brukar jag studera filmer som framför allt amerikanska byggfirmor lägger ut. Dom är faktiskt väldigt bra för att lära sig hur man inte skall gå tillväga. I min ungdom så jobbade jag i USA med att bygga hus men var tvungen att sluta då jag inte kunde förlika mig med den katastrofala saknaden av logiskt tänkande som genomsyrade hela byggbranchen. Ni som tror att det blåser väldit starkt i USA så att taken blåser av bör tänka en gång till då taken på sin höjd har en tretumsspik på skrå som enda fastsättning. Titta lite på Facebook så ser ni vad jag menar. Man bugger med tryckat virke inomhus och lägger trä direkt på betongsulan. Har man bara råd att köpa en spikpistol så är man automatiskt fullärd snickare. Denna tro finns även bland dom som sysslar med VW. har man fått ihop en motor som det kommer avgaser ur dom bakre rören så är man motorbyggare. I Sverige funkar det så att har man köpt en migsvets så blir man i och med köpet bilplåtslagare. Vid min höga ålder har jag sen länge insett att man blir aldrig för gammal att lära sig saker och inget kan ersätta erfarenhet. Lite ödmjukhet skulle inte skada i alla filminlägg på Facebook och ta reda på hur man egentligen gör INNAN du lägger ut filmen.

2

Amen!

..sedan finns det fortfarande folk som lägger ut bra skit på exv youtube som man kan lära sig av, men som vanligt, man behöver sålla fram det trovärdiga.

/S

3

Så här kan en väl tillredd damasksoppa se ut. ICQ/bk

Post's attachments

Damasksoppa.jpg, 386.86 kb, 1306 x 735
Damasksoppa.jpg 386.86 kb, 97 downloads since 2023-02-23 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4 Senaste redigerad av erich (2023-02-25 18:44:44)

Bra skrivit Hans , kan bara hålla med .. Et yrkesbevis kommar man en bit med iaf i Norden ICQ/ab
Oavsett lagt ned mitt byggande tragisk nog , svårt med kvalitetsdelar Finns dessutom ingen som betalar för detta längre inkl jobb ...

Mvh/E

JETech , S. Halland

5

Hur stor är denna skönsjungande maskin...14 år sedan.. ICQ/ay

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

6

Jobbigt att inte ha nån tomgång  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream