Julledigt är lika med garagetid, det är sen gammalt! 
Jag hade fyra skärmar på hyllan, fram blir det en NOS och en som verkar vara NOS men är slipad nån gång, den har aldrig varit monterad på bil iaf.
Bak så hade jag en Repro av äldre modell, samt en Repro av Klockerholmkvalitet……
Tidigare ägare hade ambitioner, däremot hade han nog ingen gas till svetsen.

När jag väl hade bestämt mig angående Kofångare/T-bars eller helt utan och kommit fram till Kofångare utan horn så var det bara att ta tag i dom taffliga försöken tidigare ägare hade gjort för att lägga igen hålen.
Den gamla plåten kapades bort, både på bakskärmarna och på fronten.
Jag ville inte ha dom vanliga gummina vid bärjärnen utan ville ha en lite mer customlook.
Pressade ett hål i en plåt.

Rullade till en liten krumning i plåten

Och svetsade dit

Även bakplåten var av Klokkerholm, fanns en hel del att önska....

Måtten för baklyktorna var helt off på Klokkerholm-skärmen, även på den vänstra Reproskärmen så var det lite fel jmf med en orig men inte alls lika mycket. Borrade nya hål, 5mm lägre ner än original.
Tog lasern till hjälp

Motorutrymmet börjar vara hyfsat klart, ett rör ska dit för att gömma +-matning från generatorn.
Det nya insuget är tillverkat, blir 50mm spjäll monterat på baksidan av fläktkåpan.

Idag lyftes karossen återigen upp i vaggan, ska helsvetsa allt innan det ska läggas epoxyprimer.
Gott nytt!