26 Senaste redigerad av Sten vW (2023-01-25 09:26:02)

Detta fora har blivit lite som en del av min hemmiljö, läser det mesta och skriver ibland!

facebook har aldrig varit ett alternativ!

En eloge för allt arbete som nedlagts, hoppas det kan fortsätta!

/S

27

Nice... ett tag va jag faktiskt lite skraj att allt skulle gå över till F:B.
Har därför inte vatt så aktiv - Nu får de bli ändring på de me............

ICQ/bi  ICQ/ay

Post's attachments

Bay 001.jpg, 32.9 kb, 242 x 66
Bay 001.jpg 32.9 kb, 3 downloads since 2023-01-25 

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

28

Forum är klart överlägset mot FB-grupper. Jag började min VW-resa här och det är kul att det börjar bli lite mer liv här!  ICQ/bp

29

Jag hör väl till skaran som läser oändligt mycket mer än jag postar, men uppskattar forumet! Tycker man ofta hör att folk tycker att FB är kasst just med tanke på att det är svårt att följa specifika trådar och liknande, så det borde gå att få bättre drag i ett sånt här forum än det är idag!

Tror att vägen till framgång i konkurens med FB är att det är lätt att göra inlägg, och då är det nog främst bildhanteringen som behöver utvecklas.... Kanske en automatisk "resizer" som ändrar bildstorleken samtidigt som man laddar upp den? för en som jag som nätt och jämnt kan starta en dator (japp, använder fortfarande laptop, kvar i stenåldern...  ICQ/bs ) så känns det som att det inte vore omöjligt att bygga in? Sen behöver nog jag personligen läsa på lite mer om bilduppladdning, för mina bilder blir bara bara en länk att klicka på i inlägget, och sen får jag experimentera lite för att få dem synliga....  ICQ/ah

Sen är det nog viktigt för de flesta (utom mig) att det funkar i olika mobiler, men jag har ingen aning om hur det funkar i dagsläget

Ett forum blir ju det användarna gör det till, och med min "postningsintesitet" så är jag en usel forumdeltagare, jag försökte med en "projekttråd" en gång, men det blev bara fyra-fem inlägg.... Med det sagt så tar jag av hatten för alla som är bättre än jag, och som gör så att jag har ett trevligt forum att besöka! ICQ/ay

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

30

Det här behövs, det blir bara mer å mer trök å hänga på Facebook.

Det behövs mearch, folka har väl skrikit efter tröjjor och dekaler länge?

och klart man vill hänga en Banner likt Hayburner å Airmighty bannern.

Let's make Boxerville great again.

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

31

ICQ/ay

(o\ ! /o)

32

ICQ/ay

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1200-59 soltak
vw 1300-66 cab

33

Det finns som sagt lite planer men allt tar tid och kostar pengar, så man får ha en liten priolista  ICQ/bv

34

Pengar borde väll inte vara något problem att fixa.
Tror många av oss är villiga att bidra med en slant.

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

35

Viktor Cz. skrev:

Självklart!

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

36

Viktor Cz. skrev:

ICQ/ay

37

Det här var riktigt kul att höra! Ett sådant här forum är vida överlägset Facebook.
Jag har den allra största tacksamhet till er som lägger ned tid och energi på att hålla detta forum levande. Tycket också mig kunna märka en större aktivitet än på länge.
Det som också är glädjande är den riktigt trevliga tonen på detta forum. Naturligtvis ska det finnas utrymme för ironi och vänskapligt käbbel, men de riktiga lågvattenmärkena är few and far between. Låt oss hålla det på det sättet!

38

ICQ/bq

39

Bra initiativ! Har läst en hel del men inte postat så mycket. Det var ett antal år sedan så kul att det blir mer folk som får upp ögonen för detta forum. Projekttrådarna gillade jag, för det är skoj att hålla koll på de framsteg som görs och det funkar ju inte på Facebook (som blir sämre hela tiden).

/Marcus

Guldmetallic 1303 S -73

40

Härligt! Superbra kunskapsbank detta. Jag kommer att vara här mer igen nu när jag har införskaffat mig en buss. En
Bay 1979, en röd en, släkt med Korsnäs Marma pickisen. Jag är väldigt glad i bussen, känns som man fått en ny familjemedlem, ungefär som en ny hundvalp. Den är just nu på  svetslagning hos ett riktigt proffs så det känns skönt. Så tjohoo, kul att forumet är på gång igen! Nu har jag delat med mig  ICQ/bs

Typ1 1200-62, 1302 Cab -72,  SAAB 92B-55, T2 buss-79

41

Kul initiativ! Ska göra ett rejält trådlyft bara jag lär mig hur jag lägger upp bilder. Finns det någon How to på det?

42

Alltid inne dagligen, och projekt kommer!
Vi kan inte låta detta dö ut!

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969

43 Senaste redigerad av erich (2023-01-28 22:22:48)

Kjellgren skrev:

Kul initiativ! Ska göra ett rejält trådlyft bara jag lär mig hur jag lägger upp bilder. Finns det någon How to på det?

Jag fattar inte problemet med bilder ..tar en bild med Iphone , skickar den på mail til mig själv   (här bestämmer du storlek )  laddar ned på datorn , laddar upp bilden i min tråd ..
skitenkelt ICQ/ab

Mvh/E

Erich , S. Halland

44

Kjellgren skrev:

Jag lägger in mina bilder på datorn och laddar sedan upp på imgur. Fruktansvärt rörig sida men duger, plus att man kan komprimera bilderna direkt vid uppladdning. Dock sjukt smidigt att hämta bildlänkar därifrån ICQ/az

45

ICQ/ay  ICQ/bq

VW 1200 -60
VW 1300 -66

46

Fasiken vilket uppsving, nu hinner man knappt läsa allt som postas  ICQ/be

47

Superkul att vi är igång igen! Ser fram emot trevligt samkväm på ett sätt som är lite mer "back to basics". Hoppas att fler gamla rävar hittar tillbaka. ICQ/ab

Jag använder imgur för att ladda upp bilder. Fungerar väldigt geschwinnt.

48

GB skrev:

Fasiken vilket uppsving, nu hinner man knappt läsa allt som postas  ICQ/be

Som det brukar vara way back when ICQ/ay  ICQ/az  ICQ/ag

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

49

Trevligt att det blir lite snurr på forumet igen,  ICQ/ay  lätt och slinka in på FB men det här funka bättre i längden. vet att vi skramlade ihop lite medel så det skulle funka att driva sidan.  Går väl köra en rimlig summa nu när vi är så många.  ICQ/ab

Längtar efter luftkylda turer här o där......aircondition ??...idioti när det går utan tak......
VW 1600 typ 3 1972 cab
presentationstråd :   http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 32#p116132
projekttråd : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 40#p116140

50

Kan vi inte swisha någonstans?

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin vw pickis 70  vw buss 59 ``fejklyxen´´