1

Är det nån här som kör med bromsservo på en split? Eller har erfarenheter av det?
Jag kör med bayframvagn, så jag har fästet. Och jag har 2 krets HBC från bay. 944 skivor runt om.

Man kan ju ta baygrejor, men då måste man flytta röret som kopplingsvajern löper i. Själva klockan är för stor och ivägen för kopplingsvajern.
Och för att vajern ska linjera även modifiera vid infästningen till pedalen. Inget jag är supersugen på om jag inte måste...
Kan man ta en mindre klocka från nån annan bil? Den behöver vara 5-6cm mindre i diam. Är det nån sorts standardmått för dom fyra bultarna man fäster klockan i? Isf är det "bara att bygga nått så att HBC passar på andra sidan?

Tex detta finns färdigt att köpa. Här "glömmer" dom att näma att vajern måste flyttas  ICQ/ad
https://www.csp-shop.com/en/wheels-brak … 5921a.html

Sen finns det denna modellen. Nån som har erfarenhet an liknande? Satt även liknande på Amazon med skivor förr i tiden, då enkrets
https://creative-engineering.com/produc … servo-kit/

Helst vill jag hitta klocka som passar utan att flytta vajern och bygga ihop själv, roligare så...

Tips, erfarenheter och funderingar är välkommet  ICQ/bq

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2 Senaste redigerad av erich (2022-12-16 17:26:33)

911 från 76-82 .. ? !! passar ock med dragstång .. Vet inte med bussen , men funkade fint i 1303 med borttagen tank ICQ/ab

Erich , S. Halland

3

Tack för svaret, även om det inte hjälpte mig överhuvudtaget  ICQ/bn
Eller, jo förresten. Om jag nån gång köper en 1303 utan tank så har jag koll på vad som passar  ICQ/bf

Buss 65
Ghia 57

4

Haha , montera från t-2 buss då ! eller sälg ....

Erich , S. Halland

5

Ingen som har erfarenhet att dela med sig av angående bromsservo i en splitbuss?

Buss 65
Ghia 57

6

Har beställt ett kit från Serial-Kombi - skall monteras i en bayframvagn -68...fortsättning följer i påsk...

7

Spännande… Ska bli kul att se.  ICQ/bf  ICQ/ay
Men du måste flytta röret till kopplingsvajern, det tänker jag slippa  ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

8 Senaste redigerad av jorsec (2023-01-19 23:36:44)

Så kan det bli om man vill ha servot mellan torsionsrören. Jag kommer att mocka upp allt för att se vad som kan göras med pedalställ och placering av fästet till servot….

9

En dum fråga
Varför vill man ha servo
Är det för det skall bromsa bättre eller att det är tungt trampat
Kan ni förklara för mig varför
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

10

Jag tror nog att du själv vet svaret på den frågan Micke  ICQ/ad

Bra bromsar har jag redan, så jag behöver inga bättre..
Skivor runt om blir betydligt trevligare att trampa med servohjälp.

Buss 65
Ghia 57

11

Jag har en liten fin servoklocka från en Golf 1.... tänkte satt det på Hazet-bussen, men det funkade bra utan..

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream