Många av er har säkert hört talas om detta tidigare, det är ju inom Boxervilles intressesfär. Men jag lägger in en tråd om detta för er som inte visste det. Och naturligtvis: Jag har inget med detta att göra. Jag är bara åskådare.
I alla fall, en person (se första filmen) hade en VW Bubbla i en lada. Den hade tillhört någon tidigare, farmor eller mormor eller något annat? Den ställdes av någon gång på 80-talet. Nuvarande ägaren kontaktade "Mackan" som är en välkänd YouTube-profil. En mer eller mindre självlärd motorman, den lite runda killen med det stora skägget. Jag tror han heter Markus egentligen och det är hans fru som filmar. Hon brukar benämnas "Frugan".
Ägaren till bilen kontaktade alltså Mackan och föreslog att Mackan skulle "fixa" bilen så att den blir körbar. Sedan skulle bilen auktioneras ut och inkomsten av försäljningen skulle gå till Ukraina. (Ett mycket hedervärt beslut, tycker jag)
Filmavsnittet är nr 3 i ordningen. Sök dom andra om ni är intresserade.
Dom är på någon större tillbehörsfirma i södra Västergötland, exakt ort har jag för tillfället glömt.
https://www.youtube.com/watch?v=sZRGQ15RvHc