1 Senaste redigerad av jonasbegood (2017-03-13 22:12:10)

Hi! I'll write in english even though I am norwegian. Please feel free to answer in Swedish.

Some years ago I purchased a VW with a modified engine. Lately I started to research the enginge and the documents that was included (receipts back to 1986!!).

It seems to me that the current engine was sold by Trimco. I have the receipt for a "Dito fullpreppad 1600cc".

EDIT: After looking closer at the receipt, I guess the Dito is for Ditto, and the engine text over says Weber 1x40 DCN 40/35,5 ventiler, ca 90hkr.


Does anybody know what this engine was built off? Any information at all would be greatly appreciated ICQ/ab

Post's attachments

unspecified.jpeg, 342.36 kb, 1920 x 1080
unspecified.jpeg 342.36 kb, 341 downloads since 2017-03-13 

2

Trimco = Clas Ebenäs
Clas byggde motorer på löpande band som var efter kundens önske mål  ICQ/ab
Tyvärr är inte Clas i livet längre
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

DCN Webern fungerade utmärkt på det sk "Trimco" insuget och var perfekt för trimmade 1600. Hade en själv 1984.
ICQ/af

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

4

Thanks guys. I've done some research on Trimco / Classe and I'm proud that the engine is built by him. I still see glimpse of the original blue color he used on the engine covers.

The only thing that is marked on the receipt in terms of the engine is a fully prepared 1600cc with 1x40 DNC40. I guess this means the engine was a "ready"-kit with no other customizations. If anybody knows what this "kit" actually was built off it would be cool to know.

I was thinking about changing to dual webers, but after researching I think the single 40DCN14 is more than suitable.

5 Senaste redigerad av Återfalls-Mattias (2022-11-05 16:03:13)

Hej
Lite sent svar, men ändå…
Jag har en nästan likadan Trimco 1600 som jag precis har satt i min Typ 1.
När jag köpte den nu i somras hade den aldrig varit startad och var i orört nybyggt skick efter mer än 30 års förvaring.
Jag visste inget om motorn egentligen, ingen dokumentation fanns med. ”90 hästar” påstods det handla om i alla fall…
Jag fick hjälp att ta ner motorn till shortblock, gå igenom så allt var ok efter så många år och kolla upp vad det egentligen var gjort med den.
1600 cc som sagt, Mahle kolvar/cylindrar, lite portade och planade toppar med originalstorlek 35/32 på ventilerna, 8,5:1 i komp, standard utväxling på vipporna och en Engle W 100 kamaxel.
Samma uppsättning förgasare/insug som på din motor. Bosch 009 fördelare.
90 hästar, nej knappast, snarare runt 70 skulle jag tro. Räcker gott ändå i lilla bubblan tycker jag.
Håller på att köra in den nu så länge vädret tillåter här i södra Sverige. Till våren tänkte jag nog kolla om jag kan få den bromsad på rullar för att se vilken effekt den där Classe fått till med den lilla motorn egentligen.
Mvh
Mattias

Post's attachments

9E2D3C29-35A0-4D27-BED6-9E9148569C5A.jpeg, 410.09 kb, 993 x 1396
9E2D3C29-35A0-4D27-BED6-9E9148569C5A.jpeg 410.09 kb, 147 downloads since 2022-11-05