1

Hej!
Är snart i läge för att montera på nya cylindrar på mitt block.
Läser fram och tillbaka om "Aviation gasket sealant " och får det till fläns tätning om jag inte är ute och cyklar?
Har loctite 510 som är en flänstätning men duger den till uppgift för att täta mellan block och cylinder?
Även att man ska skippa pappers packningar då vw verkar ha gett upp den lösningen till slut?

Post's attachments

20221007_141057_copy_1209x1612.jpg, 441.68 kb, 1209 x 1612
20221007_141057_copy_1209x1612.jpg 441.68 kb, 105 downloads since 2022-10-08 

2

Det märks att du inte har en verkstads bok
Det funkar med många tätningsmedel som man använder i industrin o bilverkstäder
Vet inte hur tunn flytande den som du har Men den funkar säkert fint Men då får ytorna vara bra rena för den typen av lim skall funka
Jag kör med en annan produkt från locktite som är snarlik mellan blockhalvorna
Jag vill inte ha anaerobt tätningsmedel  mellan cylindrar o block men det funkar säkert (permatex är en bra produkt)
anaerobt tätningsmedel  måste vara jävligt rent för dom skall funka bra men när jag ser på dina delar bör man tvätta några gånger till för den typen av lim skall funka bra ( dom funkar när syret i luften försvinner o är det olja så funkar dom dåligt härdar inte

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Har en reparationhandbok, men den beskriver inte om jag kan använda loctite510 eller om jag kan strunta i pappers packningarna. Tack för svaret.

PPRMicke skrev:

Det märks att du inte har en verkstads bok
Det funkar med många tätningsmedel som man använder i industrin o bilverkstäder
Vet inte hur tunn flytande den som du har Men den funkar säkert fint Men då får ytorna vara bra rena för den typen av lim skall funka
Jag kör med en annan produkt från locktite som är snarlik mellan blockhalvorna
Jag vill inte ha anaerobt tätningsmedel  mellan cylindrar o block men det funkar säkert (permatex är en bra produkt)
anaerobt tätningsmedel  måste vara jävligt rent för dom skall funka bra men när jag ser på dina delar bör man tvätta några gånger till för den typen av lim skall funka bra ( dom funkar när syret i luften försvinner o är det olja så funkar dom dåligt härdar inte