1

Hej!

Mitt första inlägg och så söker man en motor.
Letar då efter en 1300 motor i ok skick, behöver inte vara i bästa skicket. Men den ska funka.

Då min nuvarande 1200 motor har trim delar på sig & går väldigt dåligt. OBS inte jag som satt dit.

Är en aning super ny inom bubbla världen, så ha det i åtanke. Fick precis köpa min drömbil.

Bubblan jag har är ifrån 64.

Jag finnes i hestra/jkpg län.

2

Hej, lika bra att satsa på en 1600 på en gång ..Har en i bra skick , komplett förutom slutdämpare.
50 Hk ock bättre ladning , finns i Halmstad , Halland

Mvh/E

Erich , S. Halland

3

erich skrev:

Hej, lika bra att satsa på en 1600 på en gång ..Har en i bra skick , komplett förutom slutdämpare.
50 Hk ock bättre ladning , finns i Halmstad , Halland

Mvh/E

Skickade ett pm till dig.

4

Blir nog lite för mycket jobb för en nybörjare att få in en 1600 i växellådan på en -64

5

Hans Landelius skrev:

Blir nog lite för mycket jobb för en nybörjare att få in en 1600 i växellådan på en -64

Ingenting är omöjligt.
Har en far som är uppväxt med motorerna men söker en 1300, räcker gott och väl.

6

Upp!

Söker fortfarande en motor, sätter pristak på 5.
Inget nyrenoverat men gärna en som fungerar.
Bifoga gärna bild, video m.m.

Väl mött.

7

Blir nog svårt att hitta en motor som går bättre än din 1200 för max 5000 sek. Det finns oftast en enkel förklaring till varför en motor som fungerar inte sitter i en bil. Idag kostar en ny cylindersats nästan 5000 sek och ett longblock dvs en renoverad bottendel till vw snudd på 50000 så börja istället att bygga om 1200 till original så vet du åtminstone vad du har. Motorer som säljs för under 10000 kan anses vara renoveringsobjekt och det har du ju redan en.

8

Jag har en 1300 F motor i bra skick, 2000:- vill jag ha, men som sagt finns i V-ås

9

...och när du har investerat i en "ny" motor kanske du behöver ersätta din 58-år g:a växellåda med något i bättre skick(?).
Säljer bara det som är renoverat: 0705-69 33 43 Mats

Post's attachments

Typ 1  25%.JPG, 86.26 kb, 640 x 480
Typ 1 25%.JPG 86.26 kb, 43 downloads since 2022-09-22