tänkte jag skulle starta en liten tråd för att hålla liv i vårt forum, men under vilken rubrik ska den va??
it would burn off both of your ears . . . "
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » barnfind bay projekttråd - the clipper
tänkte jag skulle starta en liten tråd för att hålla liv i vårt forum, men under vilken rubrik ska den va??
Tja är det en BAY är det ju under projekt... är det ladan... under inte vw... eller bara almänt snack.. babbel.... eller?
just precis så jag funderar ;o)
Det går väl bra här, öppna ladan nu och visa oss vad som finns bakom
åkejrå
lite blyg så här i början . . .
tittut!
det kommer lite historia om bussen när jag kommer till en dator med tangentbord!
ok
Spännande!
En lyxbuss från 1972 ser det ut som... Taklucka, månne?
241707411D på plats åtminstone där bak
taklucka? yes!
241707411D för tillfället bortplockat fram
ref till tidigare tråd om samma buss:
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=57254
Spännande!
En lyxbuss från 1972 ser det ut som... Taklucka, månne?
241707411D på plats åtminstone där bak
Alla 72 Lyxbussar har väl taklucka. Var väl inte förrän 74 det gick att välja plåttak.
nåväl, alldeles riktigt, monsieur Passepartout har förstås rätt:
en lyxbuss från 1972 med extra allt, walk through, klocka, kromlister både här o där, takluckan kom man inte undan, rätt Lasslo!
sen har den ju lite alltmöjligt special på olika ställen men det kommer vi till.
först dock, som utlovat, lite bakgrund o historia kring bussen.
farsan köpte bilen nån gång runt 1990. han var en sann citroenist, tre paddor, en ami combi o sist en bx 16v, men efter att ha sett mina folkvagnar funka o vara lättmekade köpte han bussen av en fd arbetskamrat, kunde kanske vara trevlig att åka lite i med morsan . . .
det blev tre resor till rivieran, olika rutter, bla via Paris o Wien, det blev en trip till Nordkap, det blev fler vändor till norska västlandet där mina kusiner bor . . . den användes helt enkelt.
senast besiktning: 1995. farsan blev äldre, sämre med åren o dog 1999. då hade han ställt undan bussen i lidret (inte logen) där den stått sen dess, runt 25 år med andra ord.
nu några bilder från hämtningen, sen några från "tillståndskontrollen".
pic
2
Trevligt med en buss som funnits länge i familjen ..
nån till bild från hämtningen
packat o klart!
Härligt! Blir kul att följa
då var bussen flyttad till ett garage mycket närmare mitt boende.
jag måste erkänna att jag är väldigt nyfiken på att utforska vad den har för renoveringsbehov,
så först en snabbkoll o dokumentation . . .
smälld i nosen . . .
rostig inunder . . .
Michaelth: hjälp! rotera!!
sunkig inuti . . .
Boxerville » Projekt » barnfind bay projekttråd - the clipper
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.