1

Håller på att bygga en 1600 maskin och leker med ett överblivet doghouse. Frågan är om man ska ändra om någon ”fläns” för att få rätt luftflöde..?

(Jag har tagit bort de fyra lägsta flänsarna för att oljekylaren ska få plats)

https://www.bildtagg.se/file/thumb/19lop0hvqjtvi57x1ct36p0a

#hoffasfulmek

55 oval
60 singlecab
65 crewcab

2

Hoffa77 skrev:

Håller på att bygga en 1600 maskin och leker med ett överblivet doghouse. Frågan är om man ska ändra om någon ”fläns” för att få rätt luftflöde..?

(Jag har tagit bort de fyra lägsta flänsarna för att oljekylaren ska få plats)

https://www.bildtagg.se/file/thumb/19lop0hvqjtvi57x1ct36p0a

Öppna en vw så ser du skillnaden

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Kanske lite trög i tankarna...
Motorn är en med framflyttat olje kylare ? Mot bilens front.
Fläktkåpa är en så kallad 30hp kåpa?
Är det en gammal kåpa eller en nytillverkade china kåpa?
Inte helt ovanligt att man tar bakdelen från en gammal fläktkåpa gjord för doghouse.. och sätter på bakdelen (i bilens riktning bak ) från en 30 hp kåpa..
Luftkylningen på vw luftkylda motorer är inte helt lätt då all luft behövs.... så viktigt att alla plåtar och tätningar finns kvar runt motor/ut mot motor rummet. ..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(