Lite 2023 updates... Hälsan är bättre nu efter en ganska stökig senhöst med 5 operationer i ljumsken, lika många penicillinkurer och en blodförgiftning som avslutning på eländet.
Nåväl, garaget jag hyr av en rätt stor aktör skickade ut ett brev med uppsägning av alla hyresgäster i garagelängan och förråden i samma hus. Med ett "erbjudande" om att förnya kontraktet men med nästan 3 gånger så hög hyra, från 1300 kr/mån inkl el till 3700 kr/mån+elförbrukning. Horribelt! Jag kan inte motivera den hyran med tanke på min ekonomi och att det faktiskt är ett kallgarage, ett ynka eluttag och en lampa i taket, visserligen ca 80 kvm men väldigt primitivt.
Så jag måste vara ute innan september månad.
Resultatet är att jag måste göra mig av med en massa saker såsom verktyg, maskiner, enpelarlyften, motorer, andra gamla delar från bussar och bubblor. Möjligen också en eller två bubblor. Den låga röda 67:an hänger löst. Den blå 66:an vill jag ha kvar och köra till stugan. Min 73:a buss kommer också vara "klar" från Kroffe under våren så den ska också dit.
Vi har nämligen nyligen köpt en stuga ca 6 mil söder om Umeå ute vid havet och där vill jag bygga ett garage m carport under sommaren men vet inte om jag hinner så att jag kan frakta prylar dit. Skitjobbig sits då jag är ganska nedsatt av cellgiftsbehandlingen och "den vanliga värken"
Vi ska också byta bostad med dottern så hon tar villan och vi tar deras lägenhet i maj-juni. "Livet krymper" såattsäga
Jag kan givetvis ha prylar ståendes vid villan ett tag men det är begränsad vad som får plats här. Stugan har inga förråd eller andra platser under tak än för garageprylarna...
Så - lite utmaningar stundar
Ge mig kraft 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss