Det är det, vi hade stannat där för en kaffepaus på väg mot Noreg och SCC. Bra road-spotting där
Härligt! Synd man missa eran passering då de knappt finns några äldre vw här 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Sidor Föregående 1 … 96 97 98
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det är det, vi hade stannat där för en kaffepaus på väg mot Noreg och SCC. Bra road-spotting där
Måste bara fråga, bilden som är tagen inne i bubblan på splitbakändan är den tagen påväg ur Malung?
Det va faan skillat!!
Hatten av! Bor du i närheten eller gillar du dans?
Helsings Smedja skrev:Det är det, vi hade stannat där för en kaffepaus på väg mot Noreg och SCC. Bra road-spotting där
Här fick jag en fingervisning om svaret.
Du kan ju förståss gilla dansband också... 
JohanSjoestroem skrev:Helsings Smedja skrev:Det är det, vi hade stannat där för en kaffepaus på väg mot Noreg och SCC. Bra road-spotting där
Här fick jag en fingervisning om svaret.
Du kan ju förståss gilla dansband också...
Jadu va ska man säga de ligger nog i blodet 
Vad hände sen? #blåbärssoppa #kaffe #smågan
Provar om jag får upp bild..
Känns som du gärna får fylla på mer bilder... 
Välkommen tillbaka får man hoppas!
Gammal bild? De därna flaket sålde du välan?
Tjena hej och välkommen åter Marcus! Tack ska jag ha
Jo det är väl dags att uppdatera lite såhär efter ett par år va.. ? Jo efter att ha sålt villan och flyttat in till storbyn så såldes även det mesta i vw-väg bort och jag köpte en choppad '50 Pontiac som jag cruisat runt i de senaste somrarna. Har åkt runtt med brorsan i den gula bussen som syns på den sista bilden då suget efter luftkylt och oljeläckage har varit för stort men annars så har det mest skruvats med andra bilar och som syns på översta bilden så står där en 924 som jag och Kalle har byggt om med modern insprutning och separata spjällhus. Snart klar för uppstart
911:an som egentligen är en moderniserad '65:a 912 har figurerat tidigare här i tråden då jag ägt den i sex-sju år men det har inte jobbats nåt speciellt på den förr men nu är motor och låda ( 2,4 l. med förgasare och fyrväxlad låda ) monterat och ett gammalt härligt elsystem rensat och den är uppstartad och jag har samlat på mej det mesta så den är åtminstone lite på gång.
Pontiacen såldes förr nån vecka sen bara då jag var lite klar med den , riktig skoj bil och det kommer säkert bli en annan jänkare i framtiden men jag ska försöka göra klart Porscharna först. Dessutom sprang jag på en alldeles för fräsch late Bay i somras som vill följa med hem, ser inte så fräsch ut på bilden men ni ska få se och höra mera då det är den vi kommer fokusera på här då det ändå är ett VW-forum.
På återhörande 
.. några månader till garage semlor...
ser fram mot mer .. gärna angående båda porcharna och bayen..
Jaa, att få igång tvåfyran i din 912/6 är ju lite av en milstolpe!
Inte ska ja va bitter... Men... Det var ett rätt bra tips jag gav bort! För nog hade jag gärna kunna tänka mig en 912/6 oxå.
Kör hårt å låt uppdateringarna komma! 
Ja så är det ju och absolut, det var en bra kväll när vi letade Porschar och jag kunde lägga vantarna på den här. Vi kommer säkert att återkomma till den senare och Tack ska du ha
Men Bussen då ? Jo så här var det, för läänge sen så hade jag en Bay-pickup stående på jobbet och en karl som jobbar i grannfastigheten kom förbi och sa " va kul, en sån har jag också, fast en buss ! "
Sånt är ju kul och det visade sej då att han köpt den redan 1989 och kört den i princip hela ´90-talet men att den blivit stående då han köpte sej en modernare buss, Ja, hursomhelst så var jag dit och kollade på den och la även ett bud men nja, han ville nog behålla den egentligen så det blev inget av det hela. Men nu innan semestern så hörde han av sej och frågade om jag fortfarande var intresserad såhär sex, sju år senare. Ja man är ju inte sämre att man kan åka och kolla och jo, den stod kvar på samma ställe men han behövde nu platsen och hade provat att dra fram den med traktor vilket egentligen bara resulterade i att han slet loss drakroken/ stötfångaren då alla fyra hjul naturligtvis satt fast...
Den såg ju för sorglig ut klädd med ett rejält lager mossa, fyra tomma hjul och lätt nedsjunken i backen men jag la ett bud och han accepterade så då var det bara att ta fram bärgarkitet dvs domkraft,brorsan, mutterknacken och en rejäl avdragare. Tog bort oken fram och trummorna så den rullar enkelt. Sommardäck låg i bussen så dom följde med till garaget och fylldes upp med färsk luft. Funderade hur vi skulle få hem den men det löste sej enkelt då en polare hade en dolly att låna ut. Den stod ju dessutom så långt bort som typ en å en halv kilometer från garaget så man hade nästan kunnat knuffa den dit
Väl avtvättad så ser jag ju att den är oväntat fräsch, har hittat en gammal lagning i hjulhus / domkraftsfäste vänster fram men det är typ det enda som är gjort tidigare, nu behövs det lte svets här och där men det är nog inte värre än att man gör det på en helg. Orginal trösklar och skärmkanter är man ju inte van att se direkt. Den är ommålad i orginalkulör fast med nån typ industrifärg en gång i tiden, utom taket, och då hade dom blästrat skärmar och slipat rätt bra i övrigt så det finns nog ingen orginallack kvar att rädda tyvärr.. men det uppvägs av en riktigt fin inredning och ett i övrigt bra skick så tanken är då nu att jobba på den i vinter och få åka lite buss igen
Återkommer med mer bilder och info när den är inne i garaget och jag har fått nåt gjort vilket kan dröja, måste ju hinna med att fika och sånt också..
Skönt när det är mer mossa än rost... blir säkert bra... 
Sidor Föregående 1 … 96 97 98
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.