Tack för tipset med imgbox! Ser att jag får samma problem som med tidigare uppladdnings siter att några bilder hamnar på tvären. Ska försöka fixa till det sen men här kommer iaf en liten uppdatering.
Har under sommaren fortsatt med det tråkiga och tidskrävande arbetet med spackling och riktning av karossen för att den ska bli redo för lackering.
Köpte in dura block och en Mirka slip med dammsugare! Gått över hela bilen med silicontvätt för att kunna se var det behövs spacklas upp.

Sidan på huven var vågig efter lagningarna så där
Fick jag lägga på lite spackel.

Små blemmor på dörrar och fram prå huven behövdes också fixas.

När jag var nöjd med slipningarna så lackades områdena med spackel med nytt lager DP40.
Då ägaren av lackboxen jag lånade förut sålt sitt garage med box så vart det till all lacka i mitt garage:
Har även bytt vänster skärmen till en ny så nu är dom helt lika.

Pausade från karroseri arbetet en stund och bestämmade mig för att gör färdigt stolar och soffa som jag gått och snubblat på i garaget i flera år..
För att slippa få färg i hela garaget så byggde jag mig ett provisoriskt lack box
För att hålla lackdammet inne i tältet så köpte jag en kanalfläkt och ett luftfilter modell större.

Sätesstommarna som var blästrade och grundade slipades med 400 papper och sedan lackades i org vw grå.

Stolsunderederna lackades i samma färg.
Vart myclet nöjd med resultatet och inget färgdamm alls i garaget.

När lacken torkat monterade jag tillbaka fjäderdyna på ryggstöd och underede.

Sen var det bara att gräva fram inredning från sewfine och med hjälp av min flickvän börja klä stolar och soffor.
I min iver glömde jag helt bort att dokumentera jobbet

Men resultatet är jag iaf super nöjd med.

Passform var perfekt och känslan är som en org stol.
Var även tvungen att prova sätet i bilen bara för att..
Då lackering av bilen förhoppningsvis inte är för långt borta så riktade jag fokus på smådetaljerna som ska lackas.

Allt hängdes upp i min provisoriska lackbox och fick tre lager slipgrund på sig.

Köpte ett k600 papper från 3M vilket är helt fantastiskt att slipa slipgrund med. Är som en mjuk gummiduk och veckar sig inte. Perfekt på hjulsidorna som inte har en rak yta på sig.
Fick ge mig där då jag ska resa bort men nu är det närmare än någonsin snart redo för lack! 
Learning by experience is a great way to spend money...