Hejsan, jag lägger ut lite uppdateringar här på mitt senaste barnfind. Jag är inte superduktig på att ta mycket bilder men någon bilr det.
Jag har lyft ur 25hk motorn då den va helt stum, tyvärr va det utbytesmotor så jag har inte orginalmotorn till bilen. Först tänkte jag stoppa i en 34hk motor, men fick tag på en 1985 1600 (46hk) industrimotor med 86 timmar på timmräknarn. Så efter lite jämförande med orginalmotorn så bestämde jag mig för den istället. Idag kom den på plats och det passade riktigt bra efter lite modifieringar. Har endast tagit fläktkåpan från orginalmotorn. Dom andra plåtarna är från 1600an och en slut 1300 jag har så jag slapp kapa i några orginalgrejer. Ska se om jag får liv i den i helgen så jag kan flytta den för egen maskin.
Jag förstår om det är många som hellre vill se en 30hk i, men jag ska testa med denna motor och se om jag blir nöjd. Blir jag inte det är det inte svårare än att jag byter igen bara.
Framöver blir det bromsrenovering och en lättare rostlagning. Förhoppningen är att hinna besikta den innan snön kommer.
På tal om det har jag fått tag i orginalhandlingarna och skickat in för ursprungskontroll redan. Den har gått i hemma i byn sen den var ny vilket är kul, och här ska den stanna kvar! 
1 1950 november bubbla barnfind
1 1950 tidig februari bubbla skogsfynd
Instagram @skolalfred

Ska bli kul att följa.